به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۳۲۳۹۲۳

پیام بنیاد توسعه پایدار ایران به مردم اوکراین

پیام بنیاد توسعه پایدار ایران به مردم اوکراین
گروه سیاسی:  بنیاد (مردم‌نهاد) توسعه پایدار ایران در نامه‌ای خطاب به مردم اوکراین نوشت:
به‌نام انسانیت و در پاس از آزادی
مردم ستم‌دیده اوکراین - با تقدیم درود
این پیام از کهن‌سرزمینِ ایران با پیشینه تمدنی ده‌هزارساله و زخم‌خورده از خوی تجاوزگری روسیه برای شما ارسال می‌شود.
ما ضمن آنکه از خشونت و آواری که ماشین جنگیِ پوتین بر سر کودکان، زنان و شهروندان‌تان فرود آورده دچار بهت، تاسف و نگرانی شده‌ایم؛ خواستار پایان فوریِ این نامهربانی‌ها در آستانه ورود به هزاره سوم هستیم.
ما ضمن محکومیت تجاوز آشکار روسیه به تمامیت ارضی کشور شما، خواستار توقف آنیِ این جنگ خانمان‌سوز و خروج نیروهای متجاوز آن کشور از سرزمین مادری‌تان هستیم.
ما تهاجم ارتش روسیه به کشور شما را نادیده گرفتن حق مسلم مالکیت و حاکمیت شما بر سرنوشت خود و فرزندان‌تان می‌دانیم.
ما به حق تصمیم‌گیری و آرای جمعی شما در تعیین سرنوشت و جهت‌گیری‌های آینده کشورتان اعم از پیوستن یا نپیوستن به اتحادیه اروپا یا هر پیمان بین‌المللی دیگری باور داریم. از این‌روی؛ هرگونه اعمال زور و سلطه خارجی در محروم ساختن شما از این نخستین حقوق پایه را باطل و مردود می‌دانیم.
🔸ما حفاظت از زیست‌کره و دعوت جامعه جهانی به صلح پایدار را برای خود یک ارزش اساسی می‌دانیم و ضمن حمایت از ارزش‌های مشترک شما در دفاع مشروع از سرزمین مادری‌تان، شما و طرف درگیرتان در این جنگ تحمیلی و خانمان‌سوز را به گفتگو و صلح دعوت می‌کنیم.
ما را در اندوه از دست دادن عزیزان‌تان شریک خود بدانید و برای پیروزی و سربلندی‌تان در این موقعیت دشوار دعا می‌کنیم.
با احترام فراوان و آرزوی نیکفرجامی - بنیاد (مردم‌نهاد) توسعه پایدار ایران
دوشنبه - ۲۸اُم فوریه ۲۰۲۲ میلادی، برابر با نهم اسفندماه ۱۴۰۰ خورشیدی
برچسب ها: مردم اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۵:۱۰
موضع گیری متناقض شما در مقابل حقوق بشر شرم آور است. شما حتی حاضر نیستید کشتار مسافران هواپیمای مسافربری ایرانی ساقط شده توسط ارتش یاغی آمریکا را محکوم نمایید اونوقت اینچنین برای اوکراین یغه چاک می کنید. (383951)
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۸:۰۶
استاد در زمان ساقط شدن هواپیمای ایرانی این بنیاد وجود نداشت که بخواهد آن را محکوم کند.اینقدر عشاق ونوکران روسی در ایران بیسواد هستند که ....به شقیقه ربط میدن....
ارباب که پوتین باشه از خدم وحشم انتظاری نیست (383980)
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۶:۳۴
امیدوارم به انگلیسی بفرستند این نامه را . اما متاسفانه الان که میبینم تحریم‌های خورد کننده علیه روسیه که در چند هفته یا ماه باعث فروپاشی کامل روسیه می‌شه هنوز تا الان به بیرحمی تحریم‌های ایران نیست.چون روسیه هنوز غیر از غرب بسیاری از کشور‌های غربی را واسه تجارت داره اما ایران حق تجارت به هیچ کشوری را نداره.واسه همین تحریم‌های ضد انسانی‌ باید علیه ایران رفع بشه (383955)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها