به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۲۴۱۴۵

هالیوود هم روسیه را تحریم کرد

هالیوود هم روسیه را تحریم کرد
گروه فرهنگی: پنج استودیوی بزرگ هالیوود در واکنش به جنگ اوکراین، اکران فیلم‌های جدید خود را در سینماهای روسیه متوقف کردند.از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، استودیو فیلمسازی پارامونت پیکچرز آخرین مورد از فهرست استودیوهای هالیوودی است که با توقف اکران فیلم‌هایشان، روسیه را برای آغاز جنگ اوکراین تنبیه کردند.

سخنگوی این استودیو با انتشار یک بیانیه گفت: همزمان با آن که شاهد تراژدی جاری در اوکراین هستیم، تصمیم گرفتیم اکران سینمایی فیلم‌های بعدی خود از جمله شهر گمشده و سونیک خارپشت ۲ را در روسیه متوقف کنیم.
چند روز پیش استودیوهای دیزنی، سونی و برادران وارنر نیز به طور مشابه اعلام کردند به دلیل بحران انسانی که در اوکراین به راه افتاده، اجازه اکران فیلم‌های موردانتظاری چون موربیوس و بتمن را در سینماهای روسیه نخواهند داد.
استودیو یونیورسال نیز روز سه‌شنبه به این بایکوت پیوست و در نتیجه حالا هر ۵ استودیوی بزرگ هالیوودی رسما روسیه را از اکران فیلم‌های جدید خود محروم کرده‌اند. آن دسته از فیلم‌های هالیوودی چون آنچارتد و مرگ بر روی نیل که پیش‌تر در روسیه اکران شده بودند تا پایان زمان توافق شده روی پرده سینماهای این کشور نمایش داده خواهند شد.

یکی از سخنگویان استودیو یونیورسال عصر سه‌شنبه در این باره گفت: در پاسخ به بحران انسانی که در اوکراین در جریان است، استودیو یونیورسال پیکچرز اکران‌های سینمایی برنامه‌ریزی شده در روسیه را متوقف کرده است.
اگرچه روسیه از بازارهای تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز سینمایی جهان نیست اما چند فیلم بزرگ اخیر در سینماهای این کشور خوب فروش کردند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید اشاره کرد که به ترتیب ۴۴ و ۳۲ میلیون دلار فروختند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خودشده است. همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
برچسب ها: هالیوود روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها