به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۲۴۲۱۰

چرا هوس پنیر و خامه می‌کنید؟

چرا هوس پنیر و خامه می‌کنید؟
گروه علمی: تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که احساس کنید شدیدا می‌خواهید یک تکه پیتزای پُر از پنیر یا یک میلک‌شیک خامه‌ای بخورید؟ خیلی از افراد این حالت را تجربه کرده‌اند، اما چرا چنین حالتی برای انسان‌ها پیش می‌آید؟ جواب این حالت، خیلی پیچیده نیست.

در واقع، پنیر حاوی عنصر محرکی به‌نام تیرامین است، و شیر هم تریپتوفان دارد؛ و هر دوی این عناصر، باعث می‌شوند که دو ماده شیمیایی خاص به نام‌های سروتونین و کولین در بدن انسان‌ها ترشح شود که خواص تسکین‌دهنده دارند. ضمنا، چیزی که پنیر را خیلی جذاب‌تر می‌کند، بافت خامه‌ای آن است، که حالت آرامش‌بخش به افراد می‌دهد.

در هر صورت اگر بیش از حد، هوس خوردن چنین خوراکی‌هایی را احساس می‌کنید، باید کاری کنید تا این حرص و ولع متوقف شود. یکی از بهترین راه‌ها برای حل کردن این مشکل، خوردن موز یا آووکادو است. این خوراکی‌ها هم نیاز به بافت خامه‌ای را جبران می‌کنند، هم انرژی طبیعی به شما می‌دهند و خلق‌وخوی شما را تقویت می‌کنند.

روش مهم دیگر این است که این هوس را تا جایی که امکان دارد، از بین ببرید. فعالیت‌هایی که باعث تقویت خلق‌وخو می‌شوند مثل پیاده‌روی و یوگا، می‌توانند موثر باشند؛ چون ترشح اندورفین را در بدن بیشتر می‌کنند که برای بدن تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش است.
برچسب ها: پنیر خامه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها