به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۲۴۲۸۸

کشتی لاکچری رفیق پوتین توقیف شد

کشتی لاکچری رفیق پوتین توقیف شد
گروه بین الملل: مقامات آلمان قایق ۶۰۰ میلیون دلاری الیشر عثمانوف، الیگارش روس مرتبط با ولادیمیر پوتین را توقیف کردند.
 قایق «دلبر» یکی از بزرگترین قایق‌هایی است که تا کنون ساخته شده و یک استخر ۲۵ متری، دو محوطه فرود هلیکوپتر و یک باغ دارد و ۸۰ خدمه در آن کار می‌کنند.عثمانوف در زمان دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد پوتین در پیامی ویدیویی که به نظر می‌رسد در قایق تفریحی خود ضبط کرده بود، از بازداشت او ابراز خرسندی کرد و گفت: «فقط می‌خواهم بگویم حسود نباش. من همه‌چیز را شامل قایق زیبایم و هواپیما، خودم خریدم. چون من در شادمانی زندگی می‌کنم. بر خلاف تو (ناوالنی)».این درحالی است که وزارت دادگستری آمریکا نیز کارگروه ویژه‌ای برای پیگیرد الیگارش‌های روس تشکیل داده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از قایق‌های تفریحی ابرثروتمندان روس در روز‌های اخیر از ترس توقیف از آب‌های آمریکا خارج شده‌اند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که کشورش بهشت ابرثروتمندان روس است نیز تاکید کرد که بریتانیا «جای پول‌های کثیف» نیست.به گزارش گاردین، دارایی‌های عثمانوف به عنوان بخشی از تحریم‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا مسدود شد. پس از اعلام تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه عثمانوف و دیگر الیگارش‌های روسی، او از ریاست فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی، یکی از شرکت‌هایش، کناره‌گیری کرد. عثمانوف در تارنمای این شرکت گفت: من معتقدم که چنین تصمیمی ناعادلانه است و دلایلی که برای توجیه تحریم‌ها به کار می‌رود مجموعه‌ای از تصمیمات نادرست و افتراآمیز است که به شرافت، حیثیت و شهرت تجاری من لطمه می‌زند.
وی افزود: بدینوسیله انجام وظایف خود را به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی شمشیربازی تا برقراری عدالت به حالت تعلیق در می‌آورم. این الیگارش از لحاظ تاریخی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت کرده است، هرچند او در مورد حمله کنونی به اوکراین اظهار نظری نکرده است. این الیگارش متولد ازبکستان در مصاحبه‌ای با فوربس در سال ۲۰۱۰ گفت: "من افتخار می‌کنم که پوتین را می‌شناسم و این که همه او را دوست ندارند، مشکل پوتین نیست. "



 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها