به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۲۴۵۶۹

تبعیض در حقِ «کارگزاران مخابرات روستایی»

تبعیض در حقِ «کارگزاران مخابرات روستایی»
گروه اقتصادی: مجید حسنکی در ارتباط با مطالبات جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور توضیح داد.مجید حسنکی (نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی استان خوزستان) در ارتباط با شرایط شغلی خود گفت: ما در کل کشور حدود ۶ هزار نفر هستیم که در دورافتاده‌ترین روستاها خدمت‌رسانی می‌کنیم اما سالهاست که مسئولین مخابرات ما را مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرارداده‌اند و این بی‌مهری‌ها همچنان ادامه دارد. ما بارها مقابل مجلس و ریاست جمهوری رفتیم و بارها مسئولین و نمایندگان مجلس قول اجرا شدن مصوبات قانونی مجلس و دیوان عدالت اداری را دادند اما هنوز هیچ گام مثبتی برداشته نشده.

او ادامه می‌دهد: من کارمند مخابرات روستایی باید ۵میلیون حقوق بگیرم با سابقه ۲۰ سال به بالا و اکثرا با مدرک دیپلم به بالاتر اما یک کارمند مخابرات شهری ۲۰ میلیون تومان حقوق، واقعا چرا؛ این بی‌قانونی ریشه در کجا دارد؛ چرا واقعا من روستایی که هیچ امکاناتی در روستاهای دور افتاده کشور ندارم، باید از خیلی از حداقل‌های قانون کار و حتی بیمه تکمیلی و سختی کار محروم باشم، و حتی اجرای دقیق آیین نامه استخدامی بعد از خصوصی شدن مخابرات در سال ۸۹ از ما کارگزاران روستایی دریغ شده است.

به گفته حسنکی، هنوز طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز برای کارگزاران مخابرات روستایی اجرا نشده است؛ او تاکید می‌کند: طرحی که برای طبقه‌بندی مخابرات در دستور کار دارد، ناعادلانه است، چراکه مبنای طبقه‌بندی را تعداد شماره تلفن‌های مشترک روستا قرار داده است؛ یعنی اگر در روستایی تعداد مشترکان مخابرات کم باشد، پایه حقوق تنزل می‌یابد!

او تاکید می‌کند: ریشه تمام مشکلات ما از خصوصی‌سازی مخابرات شروع شد؛ مخابرات نباید خصوص می‌شد باید در انحصار دولت می‌ماند تا هم به مردم بهتر خدمت‌رسانی می‌کرد و هم کارکنان آن دچار تبعیض و بی‌عدالتی نمی‌شدند.

حسنکی در پایان خواسته‌های خود و همکارانش را اینگونه دسته‌بندی می‌کند: اجرای دقیق قانون همانند دیگر کارکنان مخابرات شهری، مهم‌ترین مطالبه ماست؛ ما خواهان عدالت مزدی و یکسان شدن حق و حقوق برابر با دیگر پرسنل و کارکنان مخابرات شهری هستیم و از مسئولان کشور در رده‌های مختلف درخواست داریم به این خواسته‌ی ما توجه کنند؛ ما سال‌ها در سخت‌ترین شرایط زحمت کشیده‌ایم و انتطار داریم برای بهبود معیشت و وضعیت شغلی ما اقدامات اساسی صورت دهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها