به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۳۲۴۶۷۸

فراخوان دشمن پوتین برای تجمع اعتراضی

فراخوان دشمن پوتین برای تجمع اعتراضی
گروه بین الملل: برجسته‌ترین مخالف داخلی ولادیمیر پوتین از روس‌ها خواست روز یکشنبه  در شهر‌های روسیه و سراسر جهان علیه جنگ در اوکراین تظاهرات برپا کنند و ولادیمیر پوتین را متهم کرد که به اینکه "مایه شرمساری پرچم و زبان روسیه" شده است.
 الکسی ناوالنی،  در پستی در وبلاگ خود به روس‌ها گفت که ترس از اعتراض کردن به حمله روسیه به اوکراین را کنار بگذارند و حتی اگر قبلا خاک روسیه را ترک کرده‌اند، به میدان‌های شهر‌های محل سکومت خود بروند.او در این پست نوشت: به دنیا نشان دهید که روس‌ها خواهان جنگ نیستند. به میادین برلین، نیویورک، آمستردام یا ملبورن، هر کجا که هستید، بروید. اکنون همه ما مسئول آینده روسیه هستیم. مسئول این که روسیه در نظر جهانیان چطور خواهد بود، هستیم.او که به عنوان یک فعال ضد فساد مطرح است، خواستار برگزاری تظاهرات در هر روز هفته شد، اما گفت که تظاهرات تاریخ ۶ مارس بسیار مهم است و باید در میدان مانژ در شهر مسکو و منطقه گاستینی دور در سنت پترزبورگ برگزار شود.ناوالنی گفت: شاید ترسیده باشید، اما تسلیم شدن در برابر این ترس، جانبداری از فاشیست‌ها و قاتلان است. پوتین قبلا اقتصاد، روابط با جهان و امید به آینده را از روسیه ربوده است.
این در حالی است که همه اشکال اعتراض در روسیه اساساً از زمان شروع همه‌گیری کروناویروس با استناد به مساله ایمنی، غیرقانونی شده است. بر اساس گزارش‌ها هزاران نفر در اعتراض به حمله به اوکراین از هفته گذشته تاکنون بازداشت شده اند.ناوالنی سال گذشته با هدف درمان از بابت آنچه طبق اعلام تست‌های آزمایشگاه‌های غربی، تلاش برای مسموم کردنش با یک عامل اعصاب در سیبری بوده، به آلمان رفت و در بازگشت از آلمان به زندان افتاد. او گفت که به سبب اتهامات واهی محکوم شده است.پست اخیر در وبلاگ او پس از آن منتشر شد که قانونگذاران پارلمان روسیه از قانونی که حبس تا میزان ۱۵ سال را برای افراد انتشار دهنده اطلاعات "کاذب" درباره ارتش روسیه در نظر گرفته، حمایت کردند. مقامات روسی که ناوالنی را یک افراطی معرفی می‌کنند، غرب را به راه انداختن جنگ اطلاعاتی علیه مسکو بر سر اوکراین متهم می‌کنند.


 
برچسب ها: پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها