به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۲۴۷۹۰
روز وحشتناک فوتبال؛

تصاویر وحشتناک از مکزیک؛ حداقل 17 نفر کشته شدند!

گروه ورزشی: اخبار حاکی از مرگ حداقل 17 نفر در درگیری شدید بین هواداران در لیگ مکزیک است.
تصاویر وحشتناک از مکزیک؛ حداقل 17 نفر کشته شدند!
بازی شنبه لیگ مکزیک بین کوئرتارو و اطلس پس از یک نزاع خشونت آمیز بین ده ها هوادار در ورزشگاه کورگیدورا متوقف شد. هواداران دو تیم ابتدا روی سکوها و در ادامه حتی در زمین هم با هم درگیری شدیدی داشتند و و به نظر می رسید که چندین نفر از سلاح های سرد نیز استفاده کردند. در نهایت مسابقه در اواسط نیمه دوم به دلیل خشونت بین هواداران لغو و به زمان دیگری موکول شد. اما حالا برخی گزارشات نشان می دهد این شورش هواداران حداقل 17 کشته برجای گذاشته و احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.



تصاویر وحشتناکی از بیرون از استادیوم مخابره شده است که  نشان می دهند هواداران افرادی که روی زمین افتاده اند و حتی شاید جان خود را از دست داده اند نیز با آخرین قدرت کتک می زنند. وخامت درگیری و شرایط افراد مضروب به قدری وحشتناک بود که حتی دیدن آن بسیار دشوار و ناراحت کننده است.
تلویزیون آزتکا ابتدا تعداد اولیه کشته شدگان را 17 نفر اعلام کرد، اما مقامات رسمی مدعی شدند که 44 نفر در جریان این نزاع خشونت بار زخمی شده اند که شرایط دو مورد وخیم است. گزارش اورژانس حاکی از آن است که تعداد مجروحان 22 نفر  بوده و همگی مرد هستند.


 

 


آغاز درگیری در بین هواداران از همان ابتدای مسابقه زده شد و در حالیکه بازی در جریان بود، روی سکوها کتک کاری شدید و بی رحمانه ای بین هواداران در حال انجام بود. در اوایل نیمه دوم میزان درگیری ها به قدری شدت یافت که دیگر امکان ادامه مسابقه وجود نداشت. در ادامه هم هواداران وارد زمین شدند و آنجا کتک کاری شدت گرفت.
اما علیرغم هدایت هواداران به خارج از استادیوم، تصاویری وحشتناک و تلخ از کتک کاری شدید آنها به ثبت رسید. بطوریکه حتی افرادی که دیگر روی زمین افتاده و تکان نمی خورند نیز همچنان از سوی چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. 


 

 


میکل آریولا، رئیس اتحادیه لیگ مکزیک در این خصوص در توییتر گفت: "خشونتی غیرقابل قبول و تاسف بار در استادیوم کورگیدورا رخ داد. افرادی که مسئول تامین امنیت در ورزشگاه هستند قطعا مجازات خواهند شد. امنیت بازیکنان و هواداران ما در اولویت است. جریان مسابقه برای حفظ امنیت همه متوقف شد."
همچنین در بیانیه سازمان لیگ آمده است: "ما تحقیقات گسترده ای را در مورد آنچه در سکوها، در زمین و خارج از ورزشگاه در جریان بازی کوئرتارو و اطلس رخ داد، آغاز کرده ایم. همه شکایات مربوط به اعمال خشونت آمیز در استادیوم کورگیدورا پیگیری خواهد شد."


 


همچنین مائوریسیو کوری، فرماندار ایالت کوئرتارو مکزیک در توییتر خود نوشت: "من خشونت امروز در استادیوم را به شدت محکوم می کنم. من دستورالعمل هایی را برای اعمال قانون با تمام عواقب آن ارائه کرده ام. هیچ مصونیتی برای هیچ شخصی وجود ندارد."
ساعاتی بعد شبکه TUDN مکزیک گزارش داد که تمام بازی های لیگ مکزیک که برای یکشنبه برنامه ریزی شده بود به حالت تعلیق درآمده است. علیرغم تکذیب از سوی مقامات رسمی، تصاویری از چند جنازه اطراف استادیوم منتشر شده است. به نظر می رسد این تراژدی وحشتناک قربانیان زیادی داشته است.


 

 
برچسب ها: مکزیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها