به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۲۵۰۰۶

۳ خاصیت شگفت‌انگیز شوید برای افراد دیابتی

۳ خاصیت شگفت‌انگیز شوید برای افراد دیابتی
گروه سلامت: شوید خواص متعددی دارد حتی افراد دیابتی با مصرف آن می توانند قند خون خود را کاهش دهند. شوید به‌عنوان سبزی اشتهاآور هم استفاده می‌شود، اما فواید این سبزی برای دستگاه گوارش فراتر از این مورد است. درواقع، یکی از ویژگی‌های ‌برگ‌های شوید این است که حرکت پریستالتیک (عبور مواد غذایی از روده) را تحریک می‌کند و از این طریق، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

کاهش یافتن سطح قند خون
برگ‌های شوید حاوی نوعی روغن ضروری به‌ نام اوژنول است که کاربردهای درمانی وسیعی در روند درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. مطالعات متعددی تایید کرده‌اند که شوید، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و مقاومت به انسولین را هم در افراد مبتلا به بیماری دیابت کمتر می‌کند.

بهبود کیفیت خواب
وجود انواع فلاونوئیدها و ویتامین‌های B در برگ‌های شوید، این گیاه را به یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مقابله با بی‌خوابی تبدیل می‌کند. شوید،‌ اثر آرام‌بخش خاصی برای مغز و بدن دارد و این کار را از طریق فعال کردن هورمون‌ها و آنزیم‌های موثر در خواب شبانه انجام می‌دهد.

حفظ تعادل هورمونی
برگ‌های شوید به‌ دلیل داشتن فلاونوئیدها و مواد مغذی ضروری، ترشح هورمون‌هایی را تقویت می‌کند که همگی در تنظیم چرخه قاعدگی نقش مهمی ایفا می‌کند. مطالعات علمی هم تایید کرده‌اند که مصرف بیشتر شوید، سطح هورمون پروژسترون را در خون افزایش و درنتیجه دوره‌های قاعدگی نامنظم را کاهش می‌دهد و حتی به‌عنوان نوعی عامل ضد ناباروری عمل می‌کند.
برچسب ها: شوید دیابت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها