به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۳۲۵۰۳۲

۷کاری که نبایدقبل ازمراجعه به پزشک انجام دهید

۷کاری که نبایدقبل ازمراجعه به پزشک انجام دهید
گروه جامعه: بسیاری از تشخیص‌های اشتباه پزشکان منجر به آسیب جدی بیمار می‌شود و دلیل بیشتر این خطاها هم خود بیماران هستند. پس برای این‌که احتمال تشخیص اشتباه را به حداقل برسانید قبل از مراجعه به پزشک این کارها را انجام ندهید:

1) پدیکور مانیکور نکنید/ قبل از مراجعه به متخصص ناخن‌های خود را مانیکور و پدیکور نکنید. متخصص پوست در طول معاینه کامل، نه تنها پوست بلکه ناخن‌های شما را هم معاینه می‌کند تا ببیند زیر ناخن شما  عفونت‌ قارچی جمع شده یا نه؟ علاوه بر این، هرگونه تغییر در ناخن‌ها ممکن است نشان‌دهنده بیماری دیگر اندام‌ها باشد، بنابراین سعی کنید به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

2) قبل از آزمایش ادرار آب بخورید/ ادرار انسان 99 درصد آب و تنها یک درصد اسید، آمونیاک، هورمون‌ها، سلول‌های مرده خون، پروتئین و دیگر موادی است که برای آزمایش استفاده می‌شود. بنابراین اگر 100 میلی لیتر ادرار داشته باشید، تقریباً یک میلی لیتر از آن برای تجزیه و تحلیل مناسب است. پس چند ساعت قبل از آزمایش، آب بیشتری بنوشید تا مطمئن شوید که ادرار کافی تولید می‌کنید.

3) قبل از ماموگرافی از ضد تعریق استفاده نکنید/ مام حاوی مواد فلزی کوچکی است که به راحتی می‌توان آن را با کلسیفیکاسیون اشتباه گرفت که نشانه‌ای از توسعه سرطان است و باعث اشتباه شدن نتایج می‌شود.

4) قبل از انجام کولونوسکوپی غذای قرمز نخورید/ غذای قرمز طبیعی می‌تواند روده بزرگ شما را رنگ کند و بر نتیجه آزمایش تأثیر بگذارد. از جمله محصولاتی که حداقل یک هفته قبل از کولونوسکوپی نباید بخورید عبارت اند از: چغندر، زغال اخته، آب نبات قرمز، شیرین بیان قرمز، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی.

5) قبل از انجام آزمایش فشار خون، غذای نمکی نخورید/ قبل از آزمایش، نباید فست فود، آجیل، لوبیا یا محصولاتی که حاوی نمک زیادی هستند مصرف کنید. در غیر این صورت، نتایج می‌تواند به طور کاذب بالا باشد.

6) قبل از انجام آزمایش خون دارو مصرف نکنید/ چند روز قبل از آزمایش، برای نتیجه دقیق‌تر، باید از مصرف دارو خودداری کنید تا خون شما فرصت پاک سازی داشته باشد و تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نگیرد.

7) قبل از تست پاپ اسمیر از کرم، روان کننده یا تامپون استفاده نکنید/ آزمایش پاپ اسمیر یکی از مهم‌ترین آزمایش ها برای تعیین سلامت اندام‌های زنانه است. پزشکان توصیه می‌کنند این کار را هر سه سال یک بار انجام دهید. با توجه به این‌که منطقه مورد مطالعه نسبت به عوامل خارجی بسیار حساس و تحریک پذیر است، باید قوانین زیر را به خاطر بسپارید:
* تامپون را تا 48 ساعت قبل از پاپ اسمیر قرار ندهید.
* 48 ساعت قبل از پاپ اسمیر از کرم‌ها و روان کننده‌ها استفاده نکنید.
برچسب ها: سلامت بدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها