به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۲۵۱۵۴

برای انحصار وراثت از کجا باید شروع کنیم؟

گروه جامعه: این مسئله که برای انحصار وراثت از کجا باید شروع کنیم؟ موضوع بسیار مهمی است و اگر اغراق نکرده باشیم از پیدایش بشر و شروع روابط انسانی مباحث مربوط به تقسیم ارث و طلاق به دفعات زیاد و به شکل پر از تشویشی وجود داشته است. مهم‌ترین مبحث این است که افراد متخصص مانند وکیل انحصار وراثت و وکیل طلاق مشاوره و کمک بگیرند تا مراحل کار قانونی و عادلانه پیش رود و از برخوردهایی که بین طرفین در رابطه با این موضوع ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری شود.
برای انحصار وراثت از کجا باید شروع کنیم؟
مراحل گرفتن گواهی وراثت را می‌توانید بدون حضور خود و اتلاف وقت و با بهترین کیفیت به گروه وکلای پایه یک هوداد (وکیل انحصار وراثت)، متخصص در امور ارث بسپارید. وکیل انحصار وراثت همچنین می‌تواند به شما کمک کند که در رفت و آمدهای غیر ضروری و تهیه مدارک لازم راه‌های درست را پیش رفته و مانع از هدر رفتن زمان و هزینه شما شود. از این مطلب مطمئن باشید که در طول انجام این عمل نواقصی ظاهر خواهد شد که خسته‌تان می‌کند و آزارتان خواهد داد، پس سعی کنید کار را به کار دانش سپرده و از درگیری‌های پیش بینی نشده‌ای که به احتمال زیاد پیش خواهد آمد پیشگیری کنید.

درباره انحصار وراثت
داستان انحصار وراثت در نتیجه مرگ یک عزیز از اعضای خانواده شروع می‌شود و شامل مراحل پی‌در‌پی است که قرار است برای آگاهی از مراحل انحصار وراثت می‌توانید به منبع این مطلب مراجعه کنید.
اناح

انحصار وراثت چگونه است؟
همانطور که گفتیم درباره مطلب انحصار وراثت زمانی‌که فردی از اعضای خانواده که دارای دارایی بخصوصی است فوت می‌کند، جر و بحث‌های مکرری در بین مابقی اعضای در قید حیات آن پیش می‌آید، که چطور باید تقسیم اموال صورت گیرد و راه توزیع عادلانه‌ی آن چگونه است؟
قانون انحصار وراثت در کشور ما علی رغم اینکه دارای ثبات است، اما معمولا طی مدت زمانی در شیوه‌ها و روش‌های انجام دادن آن تجدید نظرهایی بر طبق قانون و مقررات دولت صورت می‌گیرد، که حتما همه افراد از آن  مطلع نیستند و در این‌صورت با مشورت و کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت کارها می‌تواند با آگاهی و بدون تنش، سریع‌تر پیش رود.

مراحل انحصار وراثت
مراحل انحصار وراثت شامل انجام اقداماتی است که از سوی وراث باید انجام گیرد. در پیمودن این مراحل معمولا حضور تمامی ورثه الزامی می‌باشد. باید مراجعات بسیاری به مراکز مشخص شده قانونی که لازم است در زمینه انحصار وراثت صورت گیرد که رفت و آمدهای طاقت فرسا هم کار هرکسی نیست.
حضور همه کسانی که ارث می‌برند برای انجام این کارها ضروری می‌باشد، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر کار را به وکیل انحصار وراثت بسپارید دیگر حضور سایر اعضا در در قدم‌های بعدی انجام کارهای مشمول این موضوع لازم نمی‌باشد.
مراحل انجام دادن انحصار وراثت پر از پیچیدگی است. در انجام اقدامات مربوط به انحصار وراثت برای همه افراد خانواده معمولا این رسم است که ورثه به یک فرد از خانواده اعتماد کرده و وکالت پیش بردن کارها را به آن فرد معتمد می‌دهند، این عمل اشتباه بزرگی می‌تواند باشد، زیرا شک و شبه‌هایی را به جا می‌گذارد آن‌هم در زمانی‌که می‌توانیم از وکلای زبده ای درباره این مساله در کشور بهره ببریم.



اسناد مورد نیاز برای انحصار وراثت
برای انجام کارهای انحصار وراثت باید مدارک انحصار وراثت به صورت کامل جمع آوری شود؛ از گواهی فوت فرد متوفی گرفته و سایر مدارک شناسایی وراث که از ضروریات ادامه روند مراحل هستند. همچنین اگر فرد متوفی وصیت نامه قابل استنادی داشته باشد باید رویت شده، و اسناد تمامی اموالی که به نام فرد فوت شده است باید در اختیار ورثه قرار گیرد و سایر مدارک مورد نیاز برای بررسی کردن تا تمامی کارها به صورت قانونی پیش رفته و انجام گیرد.
زمانی‌که عزیزی از دست می‌رود‌؛ اعضای خانواده به خودی خود دچار فشارهای روحی و روانی شدیدی می‌شوند که مانع اقدامات درست و بدون تنش آنها خواهد شد، این جو سنگین موجود بین افراد آنها را ناخواسته وادار به رفتارهای نادرستی کرده و مشکلات را صد چندان می‌کند.
اگر شرایط مهیا باشد و طرفین به توافق جمعی برسند در این زمینه، تاکید ما این است که از یک وکیل انحصار ورثه کمک گرفته شود تا از اختلافاتی که قرار است بین وراث به وجود بیاید جلوگیری شود و تمامی اختلاف نظرها به صورت اصولی برطرف شده و اعتماد و احترام‌ها بر سر جای خود باقی بماند.

انحصار وراثت به چه شکل انجام می‌گیرد؟
در هر صورت مرگ یک اتفاق طبیعی در جهان طبیعت است و روزانه به ازای هر تولدی، مرگی وجود دارد؛ و دغدغه پاسخ به این سوال مهم  که برای انحصار وراثت از کجا باید شروع کنیم؟
شاید در دوره‌های گذشته وقتی‌‌که همه امور به پیشرفته بودن امروز نبود، اغلب این  کارها را به ریش سفید فامیل، محله، روستا یا شهر می‌دادند که باز هیچ چیز طبق اصول پیش نمی‌رفت و هرج و مرج همچنان برقرار بود و اعضاء به سختی با هم کنار می‌آمدند.
در گذشته شکایات زیادی در مبحث انحصار وراثت می‌شد، حتی قتل و زد و خورد انجام می‌شد یا عضوی از خانواده در خارج از کشور به سر می‌برد و در دسترس نبود. طبق این کشمکش‌ها تصمیم به این شد که مصوبات قانونی  انحصار وراثت شکل بگیرد تا حداقل دیگر در عصر حاضر شاهد این اقدامات غیر انسانی در زمینه انحصار وراثت نباشیم.برای انجام انحصار وراثت اول از همه باید گواهی انحصار وراثت صادر شود. طبق بررسی‌های انجام شده این گواهی از سمت شورای حل اختلاف شهر یا استان فرد متوفی انجام می‌شود. وجود این گواهی بسیار مهم است و هیچ‌کدام از کارهای مربوطه بدون این گواهی انجام نمی‌گیرد. صدور این گواهی طبق اموال آن فرد از بین رفته به صورت مدت دار و بدون مدت صادر می‌شود.

سخن پایانی
از مجموع حرف‌هایی که گفته شد درباره انحصار وراثت این برداشت می‌شود که این اقدامات زمان بسیاری را طلب می‌کند و دردسرهای مربوط به خودش را دارد. فردی که از طرف وراث مسئولیت قبول می‌کند باید هم به این کار آگاهی و آشنایی کافی داشته باشد و هم بداند که این عمل به سهولت فرجام نمی‌گیرد، در این‌صورت باید همان شخص تمامی کارها را بدون هیچ حیله و سواستفاده‌ای تا آخر پیش ببرد.
با تاکید زیاد این موضوع را بیان می‌کنیم که اگر برایتان مقدور می‌باشد و دچار این اتفاق شده‌اید حتما از وکیل انحصار وراثت کمک بگیرید تا هم کارها به شکل درست‌تر و هم با سرعت بیشتری انجام شود.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها