به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۲۵۲۶۹
ادامه ماجراجویی در اروپا

علی بیرانوند به ایران برنمی‌گردد

گروه ورزشی: علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش تیم فوتبال بواویشتا پرتغال روزهای دشواری را در این باشگاه پرتغالی پشت سر می‌گذارد.
علی بیرانوند به ایران برنمی‌گردد
بیرانوند که در انتقالی ۷۰۰ هزار دلاری از پرسپولیس به انتورپ بلژیک پیوست تا شانس خود را در اروپا محک بزند بعد از مشکلاتی که در این باشگاه بلژیکی پیدا کرد به صورت قرضی به باشگاه بواویشتا پرتغال منتقل شد اما با وجود امیدواری های بسیار او فرصت کمی برای به میدان رفتن در بازی های این تیم پرتغالی دارد.
بواویشتا که در مسابقات این هفته لیگ فوتبال پرتغال مقابل براگا به زمین رفت و با این تیم به تساوی ۱-۱ رسید باز هم در درون دروازه از رافائل براکالی گلر ۴۰ ساله برزیلی استفاده کرد؛ دروازه‌بانی که با وجود خوشبینی علاقمندان به فوتبال در ایران هرگز از رقابت پا پس نکشیده و کلید سنگر تیم رده سیزدهمی بواویشتا را در جیب خود پنهان کرده است.
بیرانوند تنها در هشت بازی از رقابت های این فصل لیگ فوتبال پرتغال به میدان رفته که در دو بازی موفق به کلین شیت شده و نمایشش طوری نبوده که بتواند نظر قطعی سرمربی تیم را به خود جلب کند. این همان مسئله ای است که باعث شد این گلر ۱۹۴ سانتی متری لرستانی پس از مدتها یکه تازی در عرصه تیم ملی جای خود را به امیر عابدزاده بدهد؛ دروازه‌بانی که حالا در سه بازی متوالی مقابل سوریه، عراق و امارات گلر فیکس تیم ملی فوتبال ایران بوده است.
ایران در شرایطی پا به دو مسابقه نهایی خود برای مسابقات جام جهانی خواهد گذاشت که البته رقابت بین ۲+۱ دروازه‌بان اصلی تیم ملی و ۲-۳ گلر شاخص لیگ تا روز پایانی ادامه خواهد داشت اما در حال حاضر عابدزاده که در پونفرادینا روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد بیش از بقیه مورد اعتماد سرمربی تیم ملی است؛ این مسئله باعث شده که گمانه‌زنی هایی درباره احتمال بازگشت علیرضا بیرانوند به فوتبال ایران بر سر زبان ها بیفتد.
 

 
بعد از شایعاتی که در نیم فصل درباره بیرانوند بر سر زبان ها افتاده بود امروز دوباره خبری منتشر شده مبنی بر اینکه او قصد دارد تابستان به ایران بازگردد تا با پوشیدن مجدد پیراهن پرسپولیس شانس خود را برای حضور ثابت در تیم ملی در رقابت های جام جهانی قطر بالا ببرد.
اما این خبر در شرایطی است که همین حالا هم در لیگ برتر فوتبال ایران ۲-۳ دروازه‌بان خوب با سابقه حضور در اردو های تیم ملی حضور دارند و اتفاقا نمایش های بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند؛ از جمله سید حسین حسینی و محمدرضا اخباری که البته در بین این اسامی از رشید مظاهری هم نمی‌شود گذشت که در تقلای بازگشت به جایی است که در آن حضور داشته و به جام جهانی هم رفته است. اما آیا بازی در ایران برای دروازه‌بانی مثل بیرانوند امتیاز خاصی محسوب می‌شود؟ به هر حال گرایش سرمربی فعلی ایران مثل سرمربی قبلی، کارلوس کی‌روش بیشتر متوجه لژیونر های فوتبال ایران است و مشخص نیست که نتیجه انتقال احتمالی بیرانوند به ایران چه خواهد شد.
اینطور به نظر می‌رسد که خود بیرانوند هم علاقه چندانی به بازگشت به ایران ندارد و ترجیح او (فعلا چراغ خاموش) بر ادامه کار در اروپا و انتقال به یک تیم جدید اروپایی است؛ اتفاقی که برای او رقم خواهد خورد تا او به احتمال بسیار زیاد سومین تجربه اروپایی خود را نیز پشت سر بگذارد و با بازیابی روحی، دوباره استعداد دروازه‌بانی‌ اش را به نمایش بگذارد.
با این حال پرسپولیس همچنان یک مشتری بالقوه و مناسب برای دروازه‌بان سابق سرخ ها محسوب می‌شود و او می‌تواند دوباره در جمع شاگردان گل‌محمدی روزهای خوشی را رقم بزند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها