به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۲۵۶۱۷
زلنسکی: به تنهایی حریف روسیه نمی‌شویم

متجاوزان روس بیمارستان کودکان ماریوپل را ویران کردند

متجاوزان روس بیمارستان کودکان ماریوپل را ویران کردند
گروه بین الملل: شورای شهر ماریوپل اعلام کرده است که یک بیمارستان کودکان در این شهر محاصره شده، هدف بمباران نیروهای متجاوز روسی قرار گرفته است.
 شورای شهر ماریوپل - در جنوب اوکراین - ویدیویی از یک بیمارستان زنان و زایمان مخروبه در این شهر منتشر کرد.
بنابر اعلام مقامات اوکراینی، «بخش زایمان و بخش کودکان» در این حمله هوایی ویران شده است.
ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی از این مکان نوشت: «حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و کودکان زیر آوار هستند. جنایت! دنیا تا چقدر دیگر می‌خواهد با نادیده گرفتن ترور، شریک جرم باشد؟ همین حالا آسمان را ببندید. کشتار را متوقف کنید. شما قدرت دارید؛ اما به نظر دارید انسانیت‌ را از دست می‌دهید.»
زلنسکی،  گفت: یک بیمارستان کودکان، یک زایشگاه. این‌ها چه تهدیدی برای روسیه داشتند؟ روسیه چه کشوری است که از بیمارستان و زایشگاه می‌ترسد و آن را نابود می‌کند؟ آیا زنان باردار می‌خواستند به روستوف (شهری در روسیه) حمله کنند؟ آیا کسی در این زایشگاه روسی‌زبانان را تحقیر کرده بود؟ یا (این حمله موشکی) نازی‌زدایی از یک بیمارستان بود؟
زلنسکی سپس ادامه داد: اروپایی‌ها، اوکراینی‌ها، شهروندان ماریوپل، ما باید با هم روسیه را به‌ خاطر این جنایت محکوم کنیم، اقدامی که نمایانگر تمامی شری است که متجاوزان بر ما و همه شهرهای مخروبه تحمیل کرده‌اند... مدارس و بیمارستان‌ها نابود شده‌اند. کلیساها و ساختمان‌های معمولی تخریب شده‌اند. مردم کشته می‌شوند و کودکان کشته می‌شوند. بمباران هوایی یک بیمارستان کودکان، گواه نهایی این است که نسل‌کشی اوکراینی‌ها در حال وقوع است.
پائولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفته است در این حمله دستکم ۱۷ نفر شامل شماری از «زنان در حال زایمان» زخمی شدند.
همچنین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به بمباران بیمارستان کودکان در اوکراین، تهدید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به دلیل جرایم وحشتناکش مواخذه کند.
جانسون نوشت: انگلیس به حمایت بیشتر از اوکراین پرداخته و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری ارائه خواهد کرد و پوتین را به دلیل جنایات وحشتناکش بازخواست خواهد کرد.
سی ان ان به نقل از شورای شهر ماریوپل گزارش داد که "ویرانی در این شهر عظیم است و موسسات درمانی که کودکان در آن معالجه می‌شدند به طور کامل نابود شده است".
توجیه متجاوزان برای  بمباران بیمارستان کودکان
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوکراین را متهم کرد در بیمارستان زایمان و کودکان در ماریوپل اقدام به ایجاد مواضع نظامی کرده بود. ماریا زاخارووا،  گفت: ملی‌گراهای اوکراین در ماریوپل اقدام به اخراج کارمندان و بیماران بیمارستان کودکان کرده و مواضع نظامی در آنجا ایجاد کردند.او افزود: تعداد زیادی فایل‌های ویدیویی هست که تزویر اوکراین را نشان می‌دهند و تاکید می‌کنند جرایم کی‌یف علیه شهروندان بسیار زیاد است.این در حالی است که تصاویر ویدیویی از بیمارستان بعد از حمله روسیه به وضوح وجود بیماران از جمله زنان باردار و کارمندان در آنجا را نشان می‌دهد.

زلنسکی: به تنهایی حریف روسیه نمی‌شویم
رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش به تنهایی حریف روسیه نیست و از دیگر کشورها خواست پیش از آن که دیر شود، اقدام کنند.ولودیمیر زلنسکی، بار دیگر از غرب خواست در این کشور وضعیت پرواز ممنوع اعلام کند. زلنسکی کشورهای غربی را به نامصمم‌بودن در مسئله «بستن آسمان اوکراین به روی نازی‌ها متهم کرده» و خطاب به آنان گفت: نمی‌توانید تصمیم بگیرید که ببندید یا نه. نمی‌توانید تصمیم بگیرید.وی افزود: اگر در مقابل نازی‌ها و این ترس و وحشت متحد هستید، باید (آسمان اوکراین را به روی جنگنده‌های روسی) ببندید. آسمان را ببندید و بمباران را متوقف کنید.رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه گفت: یا آسمان‌مان را ببندید، یا جنگنده در اختیارمان بگذارید تا خودمان این کار را بکنیم. این وقفه و عدم‌ قاطعیت مرگبار شده است.

ناتو نباید هیچ‌ جنگنده‌ای را به اوکراین بفرستد
پنتاگون با هرگونه طرحی برای اعزام جنگنده از کشورهای ناتو به اوکراین مخالفت و آن را «پرخطر» توصیف کرد.
 لهستان روز گذشته اعلام کرده بود، آماده است فورا تمامی جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را در اختیار آمریکا قرار دهد تا واشنگتن آنها را به اوکراین بفرستد. واشنگتن در واکنش به این اعلام آمادگی، اظهار نگرانی کرده بود و اکنون مخالفت خود با این موضوع را رسما اعلام کرده است. پنتاگون اعلام کرد که این کار تأثیر چندانی بر قدرت نیروی هوایی اوکراین نخواهد داشت.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت، اطلاعات آمریکا حاکی از آن است که این اقدام، تنش‌آفرین بوده و ممکن است واکنش شدید روسیه را در پی داشته باشد.لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز در گفت‌وگو با همتای لهستانی خود این ارزیابی آمریکا را به وزیر خارجه لهستان منتقل کرد.
کربی افزود که غرب در حال بررسی دیگر گزینه‌ها - از جمله فراهم‌کردن سامانه‌های تسلیحاتی دفاع هوایی و ضد زره - است و این که هر یک از کشورهای عضو پیمان ناتو چه کمکی به اوکراین بکنند، به عهده خود آن کشورهاست.او با این‌ حال تصریح کرد، مشخص نیست که آیا هیچ یک از این کشورها بدون حمایت آمریکا جنگنده‌های خود را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد یا خیر.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها