به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۲۵۷۵۳
گشت ارشاد راه‌ حل نیست، مردم اعتراض کنند!

علم‌الهدی: بی‌عفتی‌ها به ساحل کشیده می‌شود!

علم‌الهدی: بی‌عفتی‌ها به ساحل کشیده می‌شود!
گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفت: «به رئیس جمهور و دیگر مسئولان گفتم دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و آزادسازی دریا کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای مقابله با بی حجابی، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر هم می‌کند، اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد!»

سید احمد علم‌الهدی پنجشنبه شب در یادواره ۲۸ تن از علما و ائمه مساجد منطقه ۱۲ تهران در مسجد روحانی با بیان اینکه برگزاری یادواره علما و احیای آن در کنار یادواره شهدا قابل قدردانی است، اظهارداشت: خداوند در میان تمام نعمت‌هایی که برای انسان‌ها داشته است، تنها در خصوص ارسال پیامبران منت بر انسان گذاشته است. ذات خداوند منت‌ گذاشتن را‌‌‌‌‌‌‌‌ توبیخ کرده است، پس چرا در قرآن در این خصوص منت می‌گذارد؟ خداوند در زمینه آفرینش انسان منتی نگذاشته است، اما در خصوص ارسال پیامبر(ص) منت می‌گذارد.

وی ادامه داد: علت این منت گذاشتن به خاطر قدرت تعلیم و تربیت است و به جهت خصوصیت انسان‌سازی پیامبران است. اگر تعلیم و تربیت انبیاء نبود، انسان‌ها انسان نمی‌شدند و خلقت انسان‌ها زمانی اثرگذاری و ارزش دارد که تحت تعلیم و تربیت انبیاء قرار گیرد، وگرنه انسان با دیگر جانوران تفاوتی ندارد و حتی پست‌تر است. تعلیم و تربیت، تزکیه و آموزش، اصل بزرگی است که انسان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در زندگی انسان می‌کند و باعث امتیاز انسان نسبت به دیگر جانوران است. بنابراین این اصل به عنوان ارزشمندترین وجوب باید شناخته شود. امروز تعلیم و تربیت را‌‌‌‌‌‌‌‌ در نهادهای تشکیلاتی مانند آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه مشاهده می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مشهد افزود: آیا این آموزش‌ها با آموزش و تعلیم و تربیت انبیاء متفاوت است؟ اینکه به دانش‌آموزان و بچه‌ها، ریاضی، فنون و نمادهای مدیریتی و اقتصادی آموزش دهیم، هیچ کدام مشابه تعلیم و تربیت انبیاء نیست، زیرا تعلیم و تربیت آنان تزکیه فرهنگ‌ساز بود. علم‌الهدی ادامه داد: این تزکیه در کانون مساجد توسط علما و روحانیون انجام می‌گیرد. عالمی که در مسجد سه وعده نماز می‌خواهند، با مردم محله ارتباط دارد و در موضوعات مختلف زندگی به آنها آموزش می‌دهد، می‌تواند تعلیم و تربیتی از نوع انبیاء داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از فرمانده‌هان بزرگ سپاه و شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس تربیت‌شده علما و امامان جماعت مساجد منطقه ۱۲ تهران بودند. یک شب یکی از علما به من خبرداد که فلانی باید مردم این منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ که بنا دارند در برابر حکومت نظامی بایستند و به سمت میدان شهدا بروند، از تصمیم خود باز داری. ماجرای ۱۷ شهریور و بسیاری از تظاهرات دوران قبل از انقلاب از مساجد این منطقه سرمنشأ می‌گرفت. جوانان و مردم این منطقه همگی از طریق علما پرورش یافتند،‌ این علمای بزرگ بچه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ از زمان تولد با اذان در گوش‌شان گفتن همراهی می‌کردند. سپس در نوجوانی آنان مکبر مسجد بودند و بعد در جوانی و پختگی به جبهه‌ها می‌رفتند و شهید می‌شدند. بسیاری از شهدا تربیت‌یافتگان علمایی مانند آیت‌الله ضیاءآبادی بودند. در دوران دفاع مقدس بعد از عملیات‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف این منطقه، شاهد تشییع پیکر شهدا بودیم.

امام جمعه شهر مشهد اظهارداشت: انقلاب اسلامی ما به برکت علما دوام یافته است و این ابتکاری بود که در کنار یادواره شهدا، یادواره علما هم برگزار شود تا آنان فراموش نشوند.وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری علمای این منطقه موجب شده بود که نقش اثرگذاری در جریان انقلاب، قبل و بعد از پیروزی آن داشته باشند، البته این معنی نفی نقش دیگر مناطق نیست،‌گفت: زمانی که شهید بهشتی در ماجرای هفتم تیر به شهادت رسید، بنا داشت از منطقه شمیران، منزل خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خیابان ایران منتقل کند، زیرا معتقد بود که این منطقه امنیت بیشتری برایش دارد. این شجاعت‌، امنیت‌ها و رشادت‌ها در این منطقه به برکت علما بود.

علم‌الهدی گفت: اولین خانه تیمی مشترک منافقان و پیکاری‌ها در خیابان آفریقا تشکیل شد که جوانانی از همین منطقه راه افتادند و آن ساختمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ تخلیه کردند و اسناد همکاری آنان با خارجی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ ضبط کردند. در آن زمان خرمشهر محاصره شده بود و جوانان عده‌ای از جنگ‌زده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن ساختمان مستقر کردند و آن خانه تیمی را به خانه امنی برای جنگ‌زده‌های خرمشهر تبدیل کردند. بنی‌صدر ملعون در روزنامه‌ نوشت که جوانان خوابگاه دانشجویی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تصرف کرده و در اختیار جنگ‌زدگان قرار دادند. عده‌ای از مسئولان قضایی هم تحت تأثیر او قرار گرفتند و اعلام جرم کردند. در آن زمان همین علمایی که تصاویرشان زینت‌بخش این مجلس است، تحصن کردند و طوماری در حمایت از جوانان امضاء کردند که در پی آن نقشه بنی‌صدر خنثی شد. امروز بعد از ۴۳ پیروزی انقلاب اسلامی باید روش این بزرگان را که به واسطه تلاش‌های خود قطعاً در بهشت هستند،‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهیم و هر هیجان و جبنش و حرکت سازنده‌ای در انقلاب با الگوی مردمی آن زمان باشد.

امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقصر بی‌حجابی‌های امروز دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیستند، تصریح کرد: فرمانده انتظامی مشهد به من می‌گوید از من می‌خواهید برای مقابله با بی‌حجابی مأمور بفرستم. مأمور من از جنس همین مردم و جوان ۲۰ ساله در اوج شهوت است که ممکن است در این مأموریت او را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست بدهم. باید برای رفع مشکل بی‌حجابی، مردم به میدان بیایند و اعتراض کنند. به رئیس جمهور و دیگر مسئولان گفتم شما دریا را‌‌‌‌‌‌‌‌ آزاد کردید، این دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و این آزادسازی کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای جلوگیری از آن نمی‌توان با نیروی انتظامی و سلاح سراغ آنها رفت، بلکه باید مردم وارد میدان شوند تا مانع این فسق و فجور شوند.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر هم می‌کند. مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار دادند، بنابراین اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود و ببیند که در میان مردم جایی ندارد. در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد و این همان روش امر به معروف و نهی از منکر است. علم الهدی در پایان سخنان خود گفت:‌ علمای امروز در مساجد باید همان نقش و وظیفه علمای گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند و مردمی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تربیت کنند که نسبت به فساد و چنین اموری حساس باشند. یادواره علما مانند یادواره شهدا که هدفش ارائه الگوی شهادت به مردم بود، باید الگوی خدمت به محضر امام زمان(عج)‌ توسط علما را‌‌‌‌‌‌‌‌ در میان مردم ترویج و تبلیغ کند.

کارگر جماعت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۷:۱۵
همین آقای باخدا هیچ نظری درباره مستاجری ها و بی پولی مردم و اقتصاد کشور و حتی قضیه کلیه فروشی که این روزها دیده میشود و خط فقر معیشتی مردم که طبق آمار رسمی بالای ده میلیون تومان در ماه رسیده و اقشار کارگر و زحمتکش کم می آوردند در آخر برج جلوی زن و بچه خجالت می کشند و هزینه های سنگین درمان از طرفی دیگر ولی بی خیال و فقط حجاب و فقط مسئله بی عفتی و چادر و نماز و روزه و احکام دین!آیا شهید مدرس نگفت سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما و همین شهید مدرس در دوران تبعید آب انبار برای مردم ساخت. (384623)
نفاق و چاپلوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۶:۵۲
امثال این!! باید پاسخ بدهند که بعد از 43 سال، اقتصاد برتر و رفاه عمومی رو که نتوانستید پیاده کنید، چرا قادر نشدید مشکلات فرهنگی مثل حجاب رو به خواست خود و انقلابتون پیش ببرید مگه انقلاب شما انفجار نور نبود!!!!!! (384675)
منافقان و چاپلوسان دربار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۶:۵۷
حالا کجاشو دیدی یه روزی میرسه از فرط ناتوانی، یا سکوت و تقیه! پیشه می کنید یا تعریف جدیدی از اسلام می کنید که مثلا میشه پوشش غربی داشت و مسلمان هم بود!!! (384677)
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۰:۵۱
باشه!! مردم هم گفتن لبیک!!! به همین خیال باشید! امثال شما متوهمان خیلی شوتید دقیقا به همین دلیل اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور اینقدر وخیم شده که صداتون صرفا برای فرهنگ بلند شده!ا ضمنا از صدا و سیمای فرهنگ! پرورتان چه خبر؟!! (384692)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۱:۰۴
عاقبت....... همین اوضاع فرهنگی و اجتماعی می شود که می بینید....... (384695)
خود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۱:۱۹
تو که هیچی، حرفای گنده تر از تو هم خریداری نداره بجز مزدوران منافق یا خوش خیال!!! (384697)
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۳:۱۰
ساده نباشید. این ها می خواهند مردم را بیندازند به جان هم. (384703)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها