به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۲۵۹۰۷

جنگ ۱۱ ساله سوریه باید خاتمه یابد

جنگ ۱۱ ساله سوریه باید خاتمه یابد
گروه بین الملل: دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای به مناسبت یازدهمین سالگرد آغاز «نبرد وحشیانه» در سوریه خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده شد.
 آنتونیو گوترش، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم مردم سوریه را ناامید کنیم. این درگیری باید متوقف شود و باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته شود. وی در ادامه افزود: من از تمامی طرف‌ها می‌خواهم که به صورت هدفمند در روند سیاسی تسهیل شده توسط سازمان ملل مشارکت کنند. من همچنین خواستار حمایت بیشتر برای تقویت فراهم کردن نیازهای انسانی هستم. ما باید صلح را انتخاب کنیم.گوترش همچنین تصریح کرد،۱۱ سال "نبرد وحشیانه" در سوریه منجر به صرف "هزینه انسانی غیرمعقولانه" شد که طی آن میلیون‌ها تن به صورت "گسترده و سیستماتیک" در معرض نقض حقوق بشر قرار گرفتند.
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، ویرانی و خرابی‌هایی که شهروندان سوری از آن رنج می‌برند آنقدر گسترده و مرگبار است که نمونه‌های آن در تاریخ معاصر کم است. گوترش در پایان عنوان داشت: ما نباید امید خود را از دست بدهیم، باید اکنون وارد عمل شویم و اقدامی اتخاذ کنیم و هر آنچه که برای دستیابی به یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ (۲۰۱۵) شورای امنیت لازم است، انجام دهیم.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها