به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۲۶۰۳۳

جزئیات تجارت ۳۲ میلیار دلاری ایران و شانگهای

جزئیات تجارت ۳۲ میلیار دلاری ایران و شانگهای
گروه اقتصادی: بیش از ۳۲ میلیارد دلار بین ایران و اعضای شانگهای در سال جاری تبادل تجاری انجام شده که نسبت به پارسال ۳۱درصد رشد دارد.به گزارش ایسنا، سیدروح اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - همزمان با موافقت اعضای شانگهای با ساز و کار عضویت دائم ایران در این سازمان، ضمن تشریح تجارت ایران با آن، گفت که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و سرعت بخشی در فرایند عضویت دائم در این سازمان، می تواند باعث افزایش چشم گیر تجارت ایران با اعضای شانگهای و شرکای آنها در جهان شود، به ویژه اینکه سه قدرت بزرگ اقتصادی دنیا در این سازمان عضو هستند که سهم قابل توجهی از اقتصاد جهانی را در اختیار دارند.
 
بر اساس گزاش سخنگوی گمرک ایران، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، تجارت‌ کشورمان با ۱۱ اعضای شانگهای ۴۸میلیون و ۹۰۳هزار و ۱۲۳تن، به ارزش ۳۲میلیارد و ۷۱۲میلیون و ۲۳۳هزار و ۲۷۳دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۱درصدی داشته است.در رابطه با میزان صادرات کشور به اعضای شانگهای نیز ۴۰ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۷۲تن کالای ایرانی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۹۵میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۰۴ دلار در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰به اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

اما چین با خرید  ۱۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار، افغانستان با یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار، هند با یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار، پاکستان با یک میلیارد و ۱۲۹میلیون دلار، روسیه با ۴۳۹میلیون دلار، پنج مقصد نخست کالاهای ایرانی در بین اعضای شانگهای بودند.ازبکستان با خرید ۳۶۸ میلیون دلار، قزاقستان با  ۱۶۵ میلیون دلار، تاجیکستان با ۷۹ میلیون دلار، قرقیزستان با ۷۴ میلیون دلار، بلاروس با ۱۶ میلیون دلار و مغولستان با ۴۸۳هزار دلار به ترتیب در رتبه‌های بعدی خرید کالاهای ایرانی در بین اعضای شانگهای قرار دارند.  

اما درباره میزان واردات از کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای نیز چین با فروش ۱۱میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار، روسیه با یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار، هند با یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار، پاکستان با ۲۵۲ میلیون دلار و ازبکستان با ۱۱۰ میلیون دلار، پنج مبدا نخست فروش کالاهای مورد نیاز کشور در بین اعضای شانگهای بودند.  
همچنین قزاقستان با فروش ۵۶ میلیون دلار، تاجیکستان با ۳۱میلیون دلار، افغانستان با ۱۸میلیون دلار، بلاروس با ۱۰ میلیون دلار، قرقیزستان با ۳میلیون دلار و مغولستان با دو میلیون دلار، در رتبه‌های بعدی فروش کالا به ایران در سازمان همکاری های شانگهای قرار دارند.
برچسب ها: گمرک تجارت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها