به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۲۶۱۷۹

افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران لازم بود

افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران لازم بود
گروه اقتصادی: نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران تورم و حجم نقدینگی را بالا نمی برد، معتقد است: افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران به جهت تقویت معیشت آنها لازم بود.
به گزارش ایسنا، ولی الله صالحی   در ارزیابی افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: رقم دستمزدی که به تصویب رسید، حاصل اجماع و اقناع نمایندگان کارفرمایی و کارگری و دولت بود و بعد از یک جلسه طولانی این تصمیم گرفته شد. معتقدم این میزان افزایش نه تنها خوب بوده بلکه لازم هم بوده است تا اوضاع و احوال معیشتی کارگران به لحاظ کالاهای اساسی که در سفره آنها نقش محوری و تاثیرگذاری دارد، بهبود یابد.

وی ادامه داد: طبعا خروجی و آثار افزایش دستمزد را باید در ماه‌های آتی ببینیم و انتظار داریم هم بازار و هم قیمت کالاهای اساسی به درستی مدیریت شود تا تاثیر مثبت خود را بر سفره کارگران بگذارد و اگر بنا بر افزایش قیمت کالاها است این افزایش باید منطقی باشد.

صالحی تاکید کرد: در شرایطی که بعضا روزانه و ماهانه رشد قیمتها اتفاق می‌افتد، لازم است که افزایش دستمزد صورت گیرد تا جامعه کارگری قدرت خرید داشته باشد و بتواند از عهده هزینه‌های زندگی بر آید و معیشت حداقلی او تامین شود.

نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار در عین حال در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اثرات تورمی این میزان افزایش دستمزد، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود با افزایش حقوق و دستمزد کارگران، حجم نقدینگی بالا می‌رود و تورم ایجاد می‌کند از نگاه بنده اینگونه نیست، پولی که به کارگر در قبال کار پرداخت می‌شود تورم ایجاد نمی‌کند. آن پولی تورم زا است که بدون تلاش و زحمت پرداخت و به جامعه تزریق شود. البته برخی کارگاه‌های کوچک و صنوف ممکن است دچار مشکل شوند ولی انتظار می رود دولت تسهیلات و بسترهایی فراهم کند که این واحدها بتوانند در شرایط اقتصادی موجود خودشان را  به مسیری که منجر به رونق و شکوفایی می‌شود، نزدیک کنند.

به گفته وی،  تحولات و تکانه های پیش آمده اعم از تحریم و نرخ ارز مشکلاتی را در باب اقتصاد ایجاد کرده که لذا لازم است به تدریج آنها را مدیریت کنیم و در یک مسیر معقول و منطقی قرار بدهیم.این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه در عین حمایت از صنوف و کارگاههای کوچک در سال آینده باید مراقب معیشت کارگران باشیم که دچار آسیب نشود، ابراز امیدواری کرد: قیمت کالاهایی که در سبد معیشت کارگران دیده شده سال آینده به درستی مدیریت و جلوی رشد فزاینده قیمت‌ها و تورم گرفته شود تا مبادا افزایش دستمزد را بی اثر کند.
برچسب ها: دستمزد کارگران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها