به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۲۶۲۰۰

معنای سخنان حسن عباسی چیست؟

معنای سخنان حسن عباسی چیست؟
گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت: حسن عباسی، از چهره‌های شناخته شده دلواپسان و تندرو‌ها اظهار داشته است که «ما باید کاخ سفید را به حسینیه بدل کنیم». این سخنان و سخنانی از این دست، در روز‌هایی مطرح شده که مذاکرات وین برای روشن شدن وضعیت برجام در جریان بوده و تیم ایرانی برای رسیدن به توافقی برد-برد، که طی آن تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا از سر ملت و اقتصاد برداشته شود در تلاش است. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که فرهنگ این سرزمین چنان هاضمه قدرتمندی دارد که سخنانی سخت‌تر از این را به آسانی تحمل می‌کند. با این همه تاثیرگذاری موضوعی دیگر است و قرار نیست هر حرفی که شنیده می‌شود، لامحاله تاثیر قطعی داشته باشد.
ه این سخنان برای شنوندگانی که در پای سخنرانی عباسی بوده‌اند هم چندان محلی از اعراب ندارد. اینکه کسی بر بنیاد‌های فکری خود چنان استوار باشد که بخواهد کاخ سفید را حسینیه کند، البته محل جدل نیست، اما احتمالا خود عباسی هم بهتر از هر کسی می‌داند که چنین سخنانی چقدر مقرون به واقعیت هستند. شاید این سوال مطرح شود که دلیل به زبان آمدن چنین سخنانی چه می‌تواند باشد؟ اگر این سخنان مجرد از اتفاقات سیاسی در نظر گرفته شود، یک معنا دارد و اگر با اتفاقات سیاسی که در حوزه بین الملل در جریان است در نظر گرفته شود، معنای دیگری به خود می‌گیرد که از قضا تلخ‌تر از حالت اول است. در حالت اول، سخنان عباسی را می‌توان نماد و نشانه‌ی آمال و آرزو‌هایی مبتنی بر گسترش فرهنگ شیعی در سراسر جهان دانست که می‌تواند مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. در حالت دوم همزمانی با روز‌های پایانی مذاکرات وین است که موضوع را قدری پیچیده می‌کند. سوال این است که چرا وقتی مذاکرات احیای برجام به روز‌های پایانی نزدیک می‌شود، عباسی باید چنین سخنانی به زبان بیاورد؟ آیا کسی از ایرانیان می‌تواند فشار سنگینی را که بعد از خروج آمریکا از برجام به مردم و اقتصاد این کشور وارد شد فراموش کند؟ هنوز که هنوز است جهش ناگهانی قیمت ارز‌های خارجی و سقوط ارزش پول ملی بر گرده اقتصاد و معیشت مردم سنگینی می‌کند و دقیقا به خاطر همین فشار سنگین اقتصادی بوده که در سطح کلان تصمیم گرفته شد که اگر لغو تحریم‌ها، با در نظر گرفتن شروط ایران امکان داشته باشد، بدون فوت وقت صورت پذیرد. نکته‌ای که شاید مستمعان عباسی باید به آن توجه کنند این است که در حال حاضر مسئولیت مذاکرات احیای برجام با باقری کنی است.
سیاستمداری که تا قبل از دولت فعلی از مخالفان برجام بوده و هنوز با یک جستجو می‌توان سخنان او را در مخالفت با برجام در فضای مجازی مشاهد کرد و خواند. به عبارت دیگر مستمعان حسن عباسی باید توجه کنند کسی که در حال حاضر و بنا به ضرورت‌های ملی و اقتضائات سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کند که آمریکا را وادار به پذیرش شروط ایران کند، خود از مخالفان برجام بوده، اما امروز در موقعیت شخصیتی سیاسی نیست که کارزار‌های سیاسی را مبنای تصمیم‌گیری خود قرار دهد. او اکنون باید تنها و تنها منافع ملی را در نظر بگیرد. درست در چنین هنگامه‌ای است که حسن عباسی سخنانی را به زبان آورده که فقط مناسب نشان دادن عصبیتی است که به هر قیمت می‌خواهد تصویری ترسناک از ایران به جهانیان مخابره کند وگرنه مطرح کردن اینکه «بر سر زنان شان حجاب می‌کنیم و کلیات دین اسلام را می‌بایست بپذیرند» چه معنایی دارد؟
برچسب ها: حسن عباسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها