به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۲۶۲۱۴
پس از اینکه سپاه پاسداران مسئولیت حمله موشکی به اربیل را به عهده گرفت

مقتدی صدر خواستار احضار فوری سفیر ایران و شکایت به سازمان ملل شد

مقتدی صدر خواستار احضار فوری سفیر ایران و شکایت به سازمان ملل شد
گروه سیاسی: سیدمقتدی صدر رهبر جریان صدر و پیروز انتخابات پارلمانی درباره حمله موشکی ایران به اربیل خواستار احضار فوری سفیر ایران و اخذ ضمانت‌های لازم مبنی بر عدم تکرار این حملات شد. همچنین از دولت خواست به سازمان ملل شکایت کند. در پایان از مقامات امنیتی خواست درباره ادعای وجود پایگاههای اسرائیلی در عراق سریعا تحقیق کنند.
در همین حال، امید خوش‌ناو استاندار اربیل هم گفت: هیچ مرکز اسرائیلی در مکان‌هایی که هدف موشک‌ها قرار گرفته‌اند وجود نداشت.


سپاه پاسداران مسئولیت حمله موشکی به اربیل را به عهده گرفت
«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله موشکی بامداد امروز به اربیل عراق را به عهده گرفت و هدف از آن را پاسخ به «‌جنایات اخیر» اسرائیل اعلام کرد. در بیانیه‌ سپاه آمده است:  در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس ؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.  بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: موشکباران اربیل ارتباطی به ما ندارد!
این در حالی هست که پیش از این محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی انجام این موشکباران از سوی ایران را تکذیب کرده بود و گفته بود اگر ایران بخواهد انتقام بگیرد انتقامش بسیار جدی، سخت، آشکار، شفاف و پشیمان‌کننده خواهد بود. عباس‌زاده مشکینی اضافه کرده بود: نمی‌شود این ادعا را تأیید کرد که این حملات از ایران انجام شده است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در آخر گفت که اسرائیل باید علت ضرباتی را که می‌خورد در درون خودش جست‌وجو کند.

رئیس‌جمهور عراق: حمله موشکی به اربیل یک «جنایت تروریستی» است
برهم صالح در واکنش به حمله موشکی شب گذشته به اربیل در توییتر خود نوشت: حمله موشکی به اربیل یک «جنایت تروریستی» است و درست در زمانی که نشانه‌هایی از «تنش‌زدایی سیاسی» با هدف مانع‌تراشی در مسیر «عملیات قانون اساسی» برای تشکیل «دولتی توانا» صورت گرفته، بسیار مشکوک است.
نخست‌وزیر عراق درباره حمله دیشب به خاک کشورش در توییتی نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست.»
رئیس مجلس عراق هم در توییتی نوشت: حمله به اربیل حمله به حاکمیت عراق و امنیت همه شهروندان آن است و این اقدامی محکوم است که برای بازدارندگی و مقابله با آن نیاز به یک موضع ملی متحد و محکم دارد.

خشم مسعود بارزانی از حمله موشکی به اربیل
مسعود بارزانی گفت: «همانطور که اربیل در گذشته در برابر هولاکو ایستادگی کرده است، در برابر نسخه‌های جدید آن نیز مقاومت می‌کند و خم نمی‌شود.»

پارلمان عراق از ارتش خواست امنیت کشور را تامین کند
حکیم الزمیلی معاون اول پارلمان عراق از نهاد نظامی خواست تا امنیت کشور را حفظ کند. الزمیلی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «از مقر وزارت دفاع بازدید کرد و در جریان آن با جمعه عناد وزیر دفاع و سپهبد رئیس ستاد ارتش دیدار کرد. عبدالامیر یارالله و از نهاد نظامی خواست تا امنیت کشور را حفظ کند و از همه تهدیدات داخلی و خارجی با هدف ضربه زدن به حاکمیت و منافع عراق جلوگیری کند. وی افزود: "مجلس نمایندگان از قانونگذاری قانون وزارت دفاع که وظایف و وظایف این وزارتخانه مهم را که دغدغه حفظ وطن، فرزندان و مقدسات آن را مشخص می کند، حمایت خواهد کرد."

ترکیه حمله موشکی به خاک ‌عراق را محکوم کرد
وزارت خارجه ترکیه در واکنش به حمله موشکی شب گذشنه به چند نقطه در شهر اربیل، چنین اقداماتی را غیرقابل‌قبول خواند و محکوم کرد.

​​​​​​​ ۱۲ «موشک بالستیک»
مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که ۱۲ «موشک بالستیک»، بامداد یکشنبه ۱۳ مارس به شهر اربیل در شمال عراق در نزدیکی کنسولگری آمریکا اصابت کرد. یک مقام دفاعی ایالات متحده گفت که موشک‌ها از داخل ایران به این شهر شلیک شده‌اند. تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است. یک مقام دیگر ایالات متحده به آسوشیتدپرس گفت که هیچ آسیبی به هیچ یک از تاسیسات دولتی این کشور در اربیل وارد نشده است. در همین حال آلن لوریا، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در یک پست توئیتری تصریح کرده اگر صحت و سقم اخبار حمله به کنسولگری آمریکا در اربیل از سوی ایران تایید شود، دولت بایدن باید از مذاکرات برجامی خارج شود.
برچسب ها: سیدمقتدی صدر

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۶:۴۷
هدف از حمله به اربیل از سوی سپاه پاسداران چیست؟ چرا اهداف نظامی در خاک اسراییل را مورد هدف قرار نمیدهد تا ارزش نظامی داشته باشد وبازدارنده باشد ؟ این که نشد انتقام با ان بیانیه جنجالی (384763)
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۸:۰۲
دردشون گرفته (384770)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۰۲
این یک نظر شخصی است بهتر بود به احترام استقلال خاک کشور دوست و همسایه و مردم عزیز کردستان آن هم در این برهه از زمان چنین کاری انجام نمی شد ما وقت زیادی برای انتقام خون برادران شهید مان در سوریه ودر مکان دیگر داشتیم اجرکم عندالله (384778)
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۴
اخذ ضمانت‌های لازم مبنی بر عدم تکرار!!! خخخخخخخ پشت پرده دست مقتدی صدر با ایرانه و خیال کرده میتونه دنیا را فریب بده!! (384779)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۱:۵۸
مقتدى صدر تركيه شب و روز موشك بارونت ميكنه چرا نفست درنمياد؟
برهم صالح حمله وحشيانه پهپادى آمريكا به سليمانى جنايت تروريستى نبود؟
بارزانى يادت رفته داعش داشت قورتت ميداد سردار ايرانى به دادت رسيد؟
از همه مضحك تر تركيه است كه هم عراق رو اشغال كرده هم پايگاه زده هم هروقت عشقش بكشه به بهانه پ ك ك مناطق كردنشين رو بمباران ميكنه، حالا محكوم!!! كرده؟! روتون رو برم بابا (384782)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۹:۴۳
اینم می خواد وانمود کنه که مخالف ایرانه در صورتی احتمالا در پشت پرده خوش و بش می کنند (384785)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۰:۲۹
اگر سپاه و نیروی قدس نبود نه مقتدی صدر وجود داشت نه بارزانی که بخواهد خشمگین بشه ... همشون یا اسیر داعش بودن یا بالای دار .... پس سکوت کنن سنگین تر هستن
ضمن اینکه همسایه خوبی باشن و خاک کشورشون رو محل استقرار حملات صهیونیست به کرمانشه نکنن (384786)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۶:۲۷
بابت این جفنگیات چقدر جیره! میگیری؟ (384795)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۱۵
یکی نیست به مقتدی صدر بگه به خاطر ایران و اقتدار هست که الان زندانی داعش نیست.... بعد هم این همه حمله های پهپادی و بمباران از طرف صهیونیست ها می شود، چرا مقتدی صدر سکوت می‌کند و حالا یادش اومده.
بهار جان تو هم توی این قضیه خیلی خوب از موضع ایران دفاع نکردی و توی اینهمه خبر در مورد حمله موشکی، همین حرف مقتدی صدر را گذاشتی!!!! (384790)
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۱۵
یکی نیست به مقتدی صدر بگه به خاطر ایران و اقتدار هست که الان زندانی داعش نیست.... بعد هم این همه حمله های پهپادی و بمباران از طرف صهیونیست ها می شود، چرا مقتدی صدر سکوت می‌کند و حالا یادش اومده.
بهار جان تو هم توی این قضیه خیلی خوب از موضع ایران دفاع نکردی و توی اینهمه خبر در مورد حمله موشکی، همین حرف مقتدی صدر را گذاشتی!!!! (384791)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها