کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی «اسکار» هم دیگر هیجانی ندارد

23 اسفند 1400 ساعت 17:16


گروه فرهنگی: فصل جوایز سینمایی در حالی به روزهای پایانی خود می‌رسد که فیلم «قدرت سگ» اکثر قریب به اتفاق جوایز را در شاخه‌های بهترین فیلم و کارگردانی کسب کرده است.به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین دوره جوایز سینمایی انتخاب منتقدان (Critics` Choice Awards) نیز ساعاتی قبل برندگان خود را اعلام کرد و باز هم فیلم «قدرت سگ» ساخته «جین کمپیون» دو جایزه اصلی یعنی بهترین فیلم و کارگردانی را به همراه جوایز بهترین فیلمنامه اقتباسی و فیمبرداری به خانه برد. همچنین طبق روال معمول در چند مدت اخیر فیلم ژاپنی «ماشین منو بران» به کارگردانی «ریوسوکی هاماگوچی» به عنوان بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی‌زبان) سال انتخاب شد تا هیجان و رقابت فصل جوایز سینمایی امسال به پایین‌ترین حد خود نزول کند. 
 

«جین کمپیون» کارگردان استرالیایی پس از ۱۰ سال دوری از ساخت فیلم بلند، بازگشت شکوهمندی به سینما داشته و توانسته با فیلم جدیدش «قدرت سگ» تاکنون ۳۱۶ نامزدی و ۲۴۴ جایزه سینمایی کسب کند. این فیلم در جوایز اسکار نیز در ۱۲ شاخه نامزد کسب جایزه است. با توجه به نتایج دیگر جوایز سینمایی نباید در انتظار انتخابی غیرقابل پیش‌بینی از اعضای آکادمی باشیم و این فیلم شانس بسیار زیادی برای کسب اسکار بهترین فیلم و کارگردانی دارد.

«قدرت سگ» روز گذشته در مراسم هفتاد و چهارمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)جایزه دستاورد بهترین کارگردانی را دریافت کرد. انجمن کارگردانان آمریکا یکی از بهترین پیش‌بینی‌کنندگان جوایز اسکار است و در ۱۸ دوره اخیر برگزاری جوایز انجمن کارگردانان، در ۱۶ مورد برنده آن با برنده اسکار کارگردانی یکسان بوده است. سال گذشته «کلوئی ژائو» برای فیلم «سرزمین آواره‌ها» برگزیده انجمن کارگردانان آمریکا شد و در نهایت نیز جایزه بهترین فیلم و کارگردانی اسکار ۲۰۲۱ را به خانه برد. 

آکادمی اسکار پس از رسیدن به کمترین میزان اقبال مخاطبان تلویزیونی خود در طول بیش از ۹۰ سال برگزاری، در تلاش برای جذاب کردن این رویداد برای مخاطبان و کوتاه کردن مدت زمان مراسم اسکار اعلام کرده جوایز هشت شاخه مستند کوتاه، تدوین، چهره‌پردازی، موسیقی متن، طراحی تولید، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا یک ساعت قبل از شروع پخش زنده در داخل سالن دالبی اجرا و ضبط می‌شود و در مراسم اصلی اعطای جوایز تنها ویدئویی کوتاه از معرفی برنده پخش خواهد کرد؛ تصمیمی که با اعتراض صنف‌های سینمایی مواجه شده و حتی «استیون اسپیلبرگ» نیز به آن انتقاد کرده است اما شاید قابل پیش‌بینی بودن برندگان جوایز شاخه‌های اصلی اسکار ۲۰۲۲ بیشتر از مدت زمان چهارساعته مراسم اعطای جوایز برای مخاطبان پرزرق و برق‌ترین شب جوایز سینمایی جهان خسته‌کننده باشد.مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (بامداد دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 326445

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/326445/وقتی-اسکار-هم-دیگر-هیجانی-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir