به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۲۶۵۶۶

آلبوم «دینشت» کیوان ساکت منتشر شد

آلبوم «دینشت» کیوان ساکت منتشر شد
گروه فرهنگی: کیوان ساکت از انتشار آلبوم جدید خود با صدای رحیم عدنانی خبر داد که «دینشت» نام دارد.
به گزارش ایلنا، کیوان ساکت (آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار) گفت: آلبوم «دینشت» که یک اثر بختیاری است از سوی انتشارات «چکاوک زنده رود» روانه بازار موسیقی شده است که خواننده این اثر موسیقایی رحیم عدنانی است. 

این نوازنده با اشاره به اینکه ساماندهی و آماده‌سازی آهنگ‌ها را انجام داده است، گفت: این آلبوم شامل ۶ آهنگ بختیاری و ۴ ترک ساز و آواز است که نام آهنگ‌ها ترانه دندال، تکنوازی سه تار، ترانه مه چارده، آواز شوق خدا، ترانه هلهله کوسه، آواز سول سکندر، ترانه تیر مرزنگ، تکنوازی تار، ترانه یارم‌ای گلی، آواز عشق خدا و ترانه مه ری است. 

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: اشعار این اثر از قاسم سلیمانی، زینب ممبینی، علی بداغی و آرمان راکیان است. همچنین ضبط ارکستر در استودیو خورشید و توسط مهدی رمضانی انجام شده و میکس و مسترینگ به عهده مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش، بهار صادقی و شنتیا حیدری بوده است. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این آلبوم به ملودی‌های قدیمی بختیاری اختصاص دارد، تاکید کرد: این آلبوم حال و هوای موسیقی و فرهنگ بختیاری را دارد و تلاش کردیم به اصالت فرهنگ بختیاری آسیبی وارد نشود و در جای خود از موسیقی چند صدایی نیز بهره بگیریم. 

این نوازنده با اشاره به اینکه در این آلبوم با نوازندگان گروه «وزیری» همکاری شده است، عنوان کرد: محمد دلنوازی عود، یحیی علوی سنتور، سالار زمانیان تار و تارباس، کیارش ساکت تار و تار باس، علی فربودنیا نی، اشکان مرادی کمانچه، سیاوش ساکت تمبک، امیر حسین عدنانی کرال، فاطمه عدنانی کرال، بهار صادقی کرال، کامبیز جهانبخش کرال، بهار صادقی همخوان و… از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. این هنرمند در پایان گفت: ما ضبط این اثر موسیقایی را قبل از شیوع بیماری کرونا شروع کردیم که بعد از همه گیری این بیماری مجبور شدیم مدتی کار را متوقف کنیم به همین دلیل ضبط و انتشار این اثر کمی طولانی شد. امیدواریم این آلبوم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و از آن لذت ببرند.
برچسب ها: کیوان ساکت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها