به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۲۶۵۹۷

تاثیر کرونا بر کاهش موارد ابتلا به تب دنگی

تاثیر کرونا بر کاهش موارد ابتلا به تب دنگی
گروه علمی: محدودیت‌های ناشی از همه گیری کووید-۱۹ از ابتلای صدها هزار نفر به تب دنگی در سال ۲۰۲۰ جلوگیری کرد.به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن ماه جاری میلادی (مارس) در مجله تخصصی "لنست" منتشر شده، اقدامات بهداشت عمومی برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ اثرات ناخواسته‌ای در سراسر آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۲۰ داشته و یکی از پیامدها، جلوگیری از ابتلای صدها هزار نفر به ویروس دنگی است که در این مناطق از جهان شایع‌تر است.
 
این مطالعه سرنخ هایی را برای ارائه استراتژی های جدید جهت مقابله با این بیماری خطرناک استوایی در دسترس قرار می دهد که هر ساله افراد بیشتری را مبتلا می کرد. در این بررسی کاهش قابل توجه موارد ابتلا به تب دنگی از آوریل ۲۰۲۰ مشاهده شد. این مطالعه تخمین می‌زند که در سال اول همه‌گیری ۷۲۰ هزار مورد کمتر ابتلا به تب دنگی در سطح جهان گزارش شد که به دلیل محدودیت‌های تردد ناشی از همه گیری کرونا بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها