به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۲۶۶۵۵

گرما قیمت گاز در اروپا را کاهش داد

گرما قیمت گاز در اروپا را کاهش داد
گروه اقتصادی: قیمت گاز طبیعی اروپا در بحبوحه آب و هوای ملایم و جریان ثابت گاز روسیه از طریق اوکراین، روز سه شنبه کاهش پیدا کرد.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی دمای بالاتر از حد میانگین در سراسر شمال اروپا در هفته آینده، نگرانی‌ها را نسبت به احتمال اختلال عرضه در بحبوحه جنگ در اوکراین تخفیف داد.
 
طبق سفارش‌ها، صادرات ترانزیتی از طریق اوکراین روز سه‌شنبه ثابت می ماند. شرکت گازپروم روسیه جریان معمول صادرات گاز از طریق اوکراین به اروپا را تایید کرد. با این حال جریان گاز از طریق خط لوله یامال-یوروپ که از طریق بلاروس و لهستان می‌گذرد، پس از این که گازپروم ظرفیتی برای تحویل به ایستگاه مالنوی آلمان رزرو نکرد، کاهش یافت.

حمله نظامی روسیه به همسایه خود، بازارهای کالا از گاز گرفته تا غلات را ملتهب کرده است. تحریم‌هایی که با هدف انزوای روسیه اعمال شده‌اند، باعث نگرانی معامله‌گران شده‌اند، هر چند که صادرات گاز هنوز هدف تحریم‌های مستقیم قرار نگرفته است. اروپا برای بیش از یک سوم گاز مورد نیازش، به روسیه وابسته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اوکراینی گفتند: بمباران ساختمان‌ها در کی‌یف، پایتخت اوکراین دیشب ادامه داشت و نیروهای روسیه به جای پیشروی، در حال تحکیم موقعیت‌های فعلی هستند. آمریکا که نگرانی‌هایی را نسبت به حمایت چین از روسیه در این جنگ مطرح کرده است، از پکن خواست از نفوذ خود نزد مسکو برای پایان دادن به این جنگ استفاده کند و درباره پیامدهای حمایت از کرملین هشدار داد.بهای معاملات گاز در آمستردام حداکثر ۸.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۵ یورو در هر مگاوات ساعت رسید  و ساعت هشت و ۲۶ دقیقه صبح به وقت محلی، ۱۱۳.۵۰ یورو معامله شد.
برچسب ها: قیمت گاز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها