به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۲۶۷۴۹

علیپور: اولین دربی‌، شیرین‌ترین دربی من بود

علیپور: اولین دربی‌، شیرین‌ترین دربی من بود
گروه ورزشی:علی علیپور یک زمانی در پرسپولیس، نفر اول خط حمله بود و حالا مهاجم تیم ماریتیموی پرتغال است. او یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌های چهار‌گانه سرخپوشان بود هر چند بعد از جدایی‌اش، پرسپولیس باز هم به روند قهرمانی‌های خود ادامه داد. در آستانه دربی، به سراغ علیپور رفتیم:
 
شیرین‌ترین خاطره‌ای که از دربی داری، چیست؟
خاطرات خوب که از دربی زیاد دارم هر چند شاید دربی‌ها به نوعی کلاً پرخاطره باشد چون هر لحظه‌اش، پر از هیجان و صحنه‌های فراموش‌نشدنی است که از ذهن هواداران و بازیکنان پاک نمی‌شود. دربی اولی که با پیراهن پرسپولیس به میدان رفتم و با تک گل من پرسپولیس، دربی را از رقیب سنتی برد، برایم خاطره انگیز و رؤیایی بود. آن روز با ارائه یک بازی هوشمندانه با سرمربیگری برانکو، دربی را بردیم و آن دیدار، بهترین دربی عمرم محسوب می‌شود. این بازی، برای من ارزش زیادی دارد به خصوص که بردیم و با چشمم شادی هواداران را دیدم. واقعاً همه ما لذت بردیم. در آن سال، تازه به پرسپولیس آمده بودم و در نقش یک گلزن در دربی ظاهر شدم. گلزنی همیشه حس خوبی برای یک مهاجما دارد اما گلزنی در دربی با همه بازی‌ها متفاوت است و شیرینی و لذت زایدالوصفی دارد که من با افتخار، مزه آن را چشیده‌ام.
 
دربی پیش‌رو را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
شاید این حرف کلیشه‌ای باشد اما دربی هیچگاه یک بازی معمولی نیست و با همه بازی‌ها فرق دارد. این دیدار، همیشه متفاوت است اما شاید این بار فاصله امتیازی شرایط دربی را حساس‌تر کرده باشد. البته بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی نمانده و استقلال هم فاصله امتیازی‌اش را زیاد کرده است. با وجود این، من نسبت به برد پرسپولیس خیلی خوشبینم. در مورد این بازی، ته دلم یکجورهایی آرامش خاصی نسبت به دربی وجود دارد.
 
بیشتر در این رابطه حرف می‌زنی؟
پرسپولیس در چند سال اخیر بهترین تیم ایران بوده و با پنج قهرمانی متوالی در لیگ، یک رکورد خاص ساخته است. این تیم در فوتبال ایران ترکتازی می‌کند و شخصیتش به نوعی با قهرمانی عجین شده است. از همین رو، من فکر می‌کنم امسال هم با وجود اینکه پرسپولیس شش امتیاز از رقیب عقب است در دربی و بازی‌های آینده جبران مافات خواهد کرد. گام اول را هم برای جبران امتیاز در دربی برمی‌دارد  و با پیروزی در دربی، فاصله را به سه امتیاز می‌رساند. انشالله در ادامه راه، بازیکنان  با روحیه مضاعفی که از برد در دربی پیدا می‌کنند، در ۷ بازی باقیمانده، ششمین قهرمانی متوالی را کسب خواهند کرد تا نشان دهند قهرمانی عادت پرسپولیس شده و این تیم ترک عادت نخواهد کرد.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: علی علیپور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها