به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۳۲۶۸۵۵

استفاده از یک تانک جدید در ارتش روسیه

استفاده از یک تانک جدید در ارتش روسیه
گروه بین الملل: در رزمایش ارتش روسیه در تاجیکستان که بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی و ۳۰۰ واحد سخت‌افزار نظامی از جمله بالگرد‌های جنگی شرکت دارند برای نخستین بار از یک تانک جدید موسوم به «T-۷۲ B ۳ M» استفاده شد.
 مرکز مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه، اعلام کرد: «نظامیان پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان برای نخستین بار از تانک T-۷۲ B ۳ M و خودرو‌های رزمی پیاده نظام مدرن «BMP-۲» در رزمایشی استفاده کردند.رزمایش تاکتیکی پنج روزه برای نظامیان پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان از روز ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) در میدان آموزشی «هارب میدان» در استان ختلان آغاز شده است. مرحله نهایی این رزمایش که در ۱۸ (۲۷ اسفند) مارس برگزار می‌شود، شامل وظایف بازیابی توان رزمی خواهد بود.
پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه مستقر در تاجیکستان در دسامبر سال گذشته خودرو‌های جنگی قدیمی خود را با ۳۰ تانک ارتقا یافته T-۷۲ B ۳ M جایگزین کرد.
T-۷۲ B ۳ M یک نوع ارتقا یافته از تانک جنگی اصلی T-۷۲ B ۳ (MBT) است. تانک T-۷۲ B ۳ M برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهانی تانک بیاتلون ۲۰۱۴ در معرض دید عموم قرار گرفت.این تانک دارای سیستم کنترل آتش پیشرفته و دید حرارتی جدید است. ویژگی‌های تحرک و رزمی تانک نیز برای رقابت با پیشرفته‌ترین تانک‌های سراسر جهان بهبود یافته است.
تانک T-۷۲ B ۳ M همچنین مجهز به سیستم‌های رادیویی برای انتقال صدا و داده دیجیتال رمزگذاری شده، غواصی برای فرود عمیق است.
پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان تابع منطقه نظامی مرکزی این کشور است. این پایگاه بزرگترین تأسیسات نظامی غیر دریایی روسیه در خارج از این کشور است که به طور رسمی در سال ۲۰۰۴ در تاجیکستان افتتاح شد و میزبان بزرگترین گروه نظامی روسیه است که در خارج از کشور مستقر می‌باشد.در مجموع حدود هفت هزار سرباز روسی در دو تأسیسات نظامی که در مجموع به عنوان پایگاه نظامی ۲۰۱ شناخته می‌شوند در دوشنبه و باختر (قورغون تپه سابق) مستقر هستند.
بر اساس توافق نامه امضا شده در اکتبر ۲۰۱۲، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان حداقل تا سال ۲۰۴۲ فعال خواهد بود.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها