به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۲۶۹۱۴

تعیین تكلیف سفیر روسیه برای رسانه‌ها

تعیین تكلیف سفیر روسیه برای رسانه‌ها
گروه بین الملل: سفارت روسیه در داکا در نامه‌ای سرگشاده روزنامه‌ها و شبکه‌های بنگلادش را به متزلزل کردن روابط میان این دو کشور متهم کرد.
 الکساندر منتیتسکی، سفیر روسیه در داکا در این نامه سرگشاده که برای سردبیران رسانه‌های بنگلادشی ارسال کرد، اظهار داشت که رسانه‌های بنگلادشی "پروپاگانداهای ضد روسی" از رسانه‌های غربی را با انگیزه "جانبداری، پیش‌داوری و حتی نفرت و انزجار از روسیه" منعکس می‌کنند.این نامه چهار صفحه‌ای که به امضای منتیتسکی رسیده است، چشم‌انداز دولت در مورد جنگ اوکراین را مشخص کرده است.
این سفیر تاکید کرد که موضع کنونی رسانه‌های بنگلادش در مورد این جنگ بخشی از تلاش کنونی غرب برای ایجاد اختلاف میان مسکو و داکاست.در این نامه به نام هیچ رسانه خاصی اشاره نشده و هیچ نمونه‌ای از پوشش‌های خبری جانبدارانه را نیز مطرح نکرده است.
منتیتسکی گفت: من این رویکرد جانبدارانه برخی رسانه‌های بنگلادشی علیه رویدادهای اوکراین و اقدامات روسیه در آنجا را نتیجه تلاش‌های تعمدی نیروهایی که همیشه به دنبال متزلزل کردن همکاری‌های سودمند دوجانبه میان روسیه و بنگلادش بودند، می‌دانم. این در حالی است که کارشناسان رسانه‌ای بنگلادش از نحوه پوشش خبری‌شان درباره جنگ اوکراین به عنوان پوششی مبتنی بر واقعیت و بی‌طرفانه دفاع کردند.
غلام مرتضی، سردبیر روزنامه دیلی استار بنگلادش مستقر در داکا گفت، سفیر یک کشور خارجی نباید به روزنامه‌نگاران بنگلادشی بگوید که چطور کار خود را انجام دهند.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها