به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۲۶۹۲۶

بركناری مقام روس بابت افشای اطلاعات

بركناری مقام روس بابت افشای اطلاعات
گروه بین الملل: مقام‌های هوانوردی روسیه یکی از مقام‌های این اداره را که گفته بود چین از تامین قطعات هواپیما برای خطوط هوایی روسیه در پی تحریم‌های غربی امتناع کرده‌ است، اخراج کردند.
والری کودینف یکی از مقام‌های آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه مسئول حفظ و نگهداری هواپیما گفت که روسیه به دلیل تلاش نافرجام برای دستیابی به قطعات هواپیما از چین، با کشورهایی چون ترکیه و هند در حال رایزنی است.
یکی از منابع مطلع در آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه تایید کرد که کودینف بخاطر این حرف‌ها از کارش اخراج شده و افزود: او به خاطر این اظهارات درباره چین شغلش را از دست داده است.کودینف بابت افشای اطلاعات که نقض کننده قانون فدرال درباره چگونگی رفتار کارمندان دولتی است، از کارش برکنار شده است.
بخش هوانوردی روسیه هدف تحریم‌های شدید غرب بابت حمله به اوکراین قرار گرفته است.
روسیه روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که به خطوط هوایی این کشور اجازه می‌دهد تا هواپیماها را از کمپانی‌های خارجی اجاره کنند و پس از ثبت آنها را بدون کسب اجازه از صاحبانشان در روسیه به کار بگیرند. این اقدام پس از آن صورت گرفته که تنظیم مقررات پرواز ایرلند و برمودا صدور مجوز هواپیماهای روسی ثبت شده در این دو منطقه را تعلیق کردند.
تحریم‌ها علیه روسیه باعث توقف تامین قطعات و هواپیماهای خارجی به روسیه شده و کمپانی‌های بزرگی چون بوئینگ و ایرباس تامین قطعات به روسیه را متوقف کرده‌اند. آمریکا و اروپا حریم هوایی خود را به روی پروازهای روسی بسته‌اند و دولت مسکو نیز دست به اقدامی متقابل زده است.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها