به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۳۲۶۹۸۸

تلاش امدادگران در آوارهای تئاتر ماریوپل؛ پوتین ۱۲۰۰ زن و كودك را زنده به گور كرد؛ بایدن: پوتین دیکتاتور قاتل و تبهکار خالص است

گروه بین‌الملل: تیم‌های امدادی در حال جستجوی بازماندگان احتمالی حمله هوایی سنگین اشغالگران روس هستند که به تئاتر شهر محاصره‌شده ماریوپل را هدف قرار داده و جان بیش از هزار از شهروندان، به‌ویژه کودکان را گرفته است.
ساختمان تئاتر شهر ماریوپل
 
ساختمان تئاتر شهر ماریوپل  
تئاتر شهر ماریوپل به گفته معاون شهردار این شهر پناهگاه هزار تا ۱۲۰۰ نفر از مردم بود. وزیر دفاع اوکراین روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با اعضای پارلمان اروپا خلبان روسی را که تئاتر ماریوپل را بمباران کرد «هیولا» خواند. به گفته اُلکسی رِزنیکوف، ساختمان این تئاتر در حالی بمباران شده است که روی زمینِ دو سوی این ساختمان با حروف بزرگ نوشته شده بود «کودکان».
ماریوپل، یک شهر بندری راهبردی در کرانه دریای سیاه توسط نیروهای روسیه محاصره شده و هدف گلوله‌باران شدید قرار گرفته است. صدها هزار غیرنظامی در میان این گلوله‌باران‌ها گرفتار مانده‌اند. در بیانیه شورای محلی ماریوپل آمده است که تا کنون حدود ۳۰ هزار نفر از ساکنان این شهر موفق به فرار شده‌اند، اما بیش از ۳۵۰ هزار نفر در شهر بدون غذا، آب یا تجهیزات پزشکی کافی گیر افتاده‌اند. ساختمان تئاتر شهر ماریوپل که برای هشدار علیه بمباران در دو سوی آن کلمه «کودکان» بر روی زمین نوشته شده بود: 

شهردار مایروپل گفت: ۸۰ درصد اماکن مسکونی این بندر در اثر بمباران‌های وحشیانه متجاوز ویران و هنوز ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر پس از ۲۱ روز زیر بمباران بدون وقفه روس‌ها، بدون آب و برق با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. از صدها پناهجو در سالن تئاتر شهر که توسط موشک‌های روسی مورد هدف قرار گرفته هیچ خبری نیست و به احتمال فراوان همه آنها زیر آوار جان باخته‌اند!
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که روسیه از آغاز تهاجم خود که اکنون وارد چهارمین هفته شده است، بیش از ۱۰۰۰ موشک بالستیك به به سمت شهرهای اوکراین شلیک کرده است!
در همین حال، جو بایدن بار دیگر گفت: پوتین دیکتاتور قاتل و تبهکار خالص است که جنگی غیراخلاقی را علیه مردم اوکراین به راه انداخته است. رئیس جمهور آمریکا در مراسم روز سن پاتریک پوتین را یک آدمکش تمام عیار خواند و گفت: پوتین یک دیکتاتور قاتل و یک ادمکش تمام عیار است که جنگی غیراخلاقی را علیه مردم اوکراین به راه انداخته است. پوتین بهای گزافی را برای تجاوزات خود می‌پردازد. وزیر امور خارجه آمریکا، هم رژیم روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرد.
آنتونی بلینکن، گفت: «دیروز، جو بایدن، رئیس‌جمهور، گفت که - به نظر او - روسیه در اوکراین جنایات جنگی مرتکب شده است. شخصاً موافقم. هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان جنایت جنگی است.» وزیر خارجه آمریکا افزود: «پس از تمام ویرانی‌هایی که طی سه هفته گذشته رخ داده، به سختی می‌توانم نتیجه‌گیری دیگری بکنم.» بلینکن گفت که کارشناسان وزارت خارجه ایالات متحده در حال مستندسازی و ارزیابی جنایات جنگی بالقوه برای کمک به تلاش‌های بین‌المللی در جهت پاسخگو کردن مرتکبان هستند.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به شورای امنیت سازمان ملل گفت: سازمان جهانی بهداشت ۴۳ حمله به تأسیسات درمانی در اوکراین را تأیید کردخ است و این حملات که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر از جمله کادر درمانی شده است. تدروس به شورای ۱۵عضوی امنیت سازمان ملل گفت: «در تمامی درگیری‌ها، حمله به تأسیسات درمانی نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.»
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز اعلام کرد که این اتحادیه «تخلفات جدی و جنایات جنگی» روسیه در اوکراین را «به شدیدترین شکل ممکن» محکوم می‌کند. این دیپلمات ارشد اروپایی تصریح کرد که علاوه‌بر محاصره شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین، «حملات نیروهای مسلح روسیه و گروه‌های نیابتی آن‌ها به جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی در خاک اوکراین ادامه دارد». روز گذشته نیز دیوان بین‌المللی دادگستری، مهم‌ترین دادگاه جهانی در لاهه، اعلام کرد که پرونده‌ای را برای بررسی «جنایات جنگی احتمالی» در اوکراین گشوده است.

هواپیمای حامل لاوروف در نیمه راه سفر به چین، به مسکو بازگشت!
هواپیمای حامل وزیر خارجه پوتین در نیمه راه سفر به چین، به مسکو بازگشت! مشخص نیست علت بازگشت لاوروف، عدم پذیرش او از طرف دولت چین بوده یا دلیل دیگری داشته است.
از سوی دیگر، به گزارش خبرنگاران رادیو اروپای آزاد، در منطقه تحت اشغال روسیه در اوکراین، هرروزه افراد زیادی مفقودالاثر می‌شوند. بنابر این گزارش، از زمانی که نیروهای روسیه مناطق جنوبی اوکراین را به اشغال خود درآورده‌اند در این مناطق ده‌ها نفر از فعالان مدنی، وبلاگ‌نویسان و افراد دیگر ناپدید شده‌اند. مردم محل به خبرنگاران گفتند بیم آن می‌رود که این افراد پس از ربایش به قتل رسیده باشند.

۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۱
چرا بزرگان و اندیشمندان با وجدان وبزرگان ادیان به این دیوانه و دیکتاتور روس کثیف نمیگویند تا مردک دیوانه دست از نسل کشی و جنایت مردم بی گناه و مظلوم اوکراین بر دارد (384969)
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۱
چرا بزرگان و اندیشمندان با وجدان وبزرگان ادیان به این دیوانه و دیکتاتور روس کثیف نمیگویند تا مردک دیوانه دست از نسل کشی و جنایت مردم بی گناه و مظلوم اوکراین بر دارد (384970)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها