به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۲۷۰۸۳

افزایش نرخ بهره در انگلستان ادامه دارد؟

افزایش نرخ بهره در انگلستان ادامه دارد؟
گروه اقتصادی: بانک انگلستان در حال آماده شدن برای ادامه افزایش نرخ بهره است زیرا تلاش می‌کند از تثبیت تورم فزاینده در اقتصاد بریتانیا جلوگیری کند.به گزارش ایسنا، سرمایه‌گذاران به‌ طور گسترده انتظار دارند که بانک انگلستان (BoE) سومین افزایش متوالی نرخ بهره را برای مبارزه با تورم بالای چندین دهه‌ی بریتانیا اعلام کند.
 
برخی از تحلیلگران معتقدند بانک انگلستان برای سومین جلسه متوالی نرخ بهره بانک‌ها را افزایش خواهد داد تا به سطح قبل از همه‌گیری یعنی ۰.۷۵ درصد بازگردد.بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته پیش‌بینی کرد که تورم در آوریل به حدود ۷.۲۵ درصد خواهد رسید که تقریبا چهار برابر هدف  ۲ درصدی آن است.

به همین دلیل بازارهای سهام اروپا در روز پنجشنبه (۱۷ مارس) در معاملات باز صعود کردند. شاخص FTSE ۱۰۰ لندن با ۰.۵ درصد افزایش به ۷۳۳۰.۵۷ واحد رسید.در منطقه یورو، شاخص دکس فرانکفورت با ۰.۴ درصد رشد در ۱۴۵۰۰.۴۱ واحد قرار گرفت. کک ۴۰ پاریس با ۰.۶ درصد رشد به ۶۶۲۸.۸۸ واحد رسید.بانک انگلستان تصمیم خود را در ساعت ...۱۲ به وقت گرینویچ اعلام می‌کند، یک روز پس از اینکه فدرال رزرو هزینه‌های استقراض ایالات‌متحده را برای مقابله با افزایش قیمت‌ها اعلام کرد.
برچسب ها: انگلستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها