به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۳۲۷۱۲۳

گزارش آسوشیتدپرس درباره نتیجه مذاکرات وین

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: کار بر روی تهیه پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای ایران تکمیل شده و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت کامل شده و به نتیجه برسد.
گزارش  آسوشیتدپرس درباره نتیجه مذاکرات وین
کریستوفر برگر افزود اکنون لازم است که تصمیم گیری های سیاسی در پایتخت کشورهای طرف مذاکره اتخاذ شود. آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «دیپلمات ها می گویند به توافق هسته ای نزدیک شده ایم» نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت ما به توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به این مقطع نرسیده ایم. این گزارش افزود: با ادامه یافتن جنگ در اوکراین، دیپلمات‌هایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را نجات دهند، علی‌رغم این که توجهات به درگیری اوکراین جلب شده است به مذاکرات ادامه داده‌اند. اکنون به نظر می رسد که آنها در آستانه توافق هستند. بر اساس این گزارش ، پس از ۱۱ ماه گفتگوهای متوالی در وین، مقام های آمریکایی و دیگران می گویند که تنها تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود. در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه از تهدیدی مبنی بر شکستن توافق بر سر تحریم‌های مرتبط با اوکراین که چشم‌انداز یک توافق سریع را ضعیف کرده بود، عقب‌نشینی کرده است.

ایران بخشی از ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی خود را «تغییر شکل» داده است
خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران بخشی از اورانیوم ۶۰ درصدی خود را «تغییر شکل» داده است؛ به طوری که بازگشت به شرایط برجام ۲۰۱۵ با مشکل مواجه شده است. بر اساس این گزارش، ایران با تغییر فرم بخشی از ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی – به شکلی که دیگر به آسانی قابل بازیافت، رقیق شدن و انتقال به خارج از کشور نباشد – اعضای اروپایی برجام و آمریکا را به چالش کشیده است. با این‌حال، رویترز می‌نویسد بعید به نظر می‌رسد تغییر شکل ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی مانعی برای احیای برجام باشد، اما بازگشت به شرایط برجام سال ۲۰۱۵ نیز سخت‌تر خواهد بود.
برچسب ها: مذاکرات وین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها