به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۲۷۱۴۳

انگلیس مجوز پخش برنامه راشا تودی را لغو کرد

انگلیس مجوز پخش برنامه راشا تودی را لغو کرد
گروه بین الملل: سازمان "آفکام" که مسئول تنظیم ارتباطات رسانه‌ای انگلیس است اعلام کرد مجوز پخش برنامه شبکه راشا تودی روسیه در این کشور را با توجه به اینکه این شبکه را "مناسب و شایسته" یا یک "شبکه مسئول" نمی داند لغو کرده است.
 این سازمان مسئول تنظیم ارتباطات تصریح کرد چند فاکتور را شامل این واقعیت که این کانال خبری از سوی دولت روسیه، "دولتی که اخیرا به کشور همسایه مستقل خود حمله کرده" تامین بودجه می شود لحاظ کرده است.
آفکام همچنین به چند قانون جدید در روسیه "که عملا هر گونه فعالیت خبرنگاری مستقل و جدای از روایت خبری متعلق به خود دولت روسیه، به ویژه در ارتباط با حمله به اوکراین را جرم اعلام می کند" استناد کرد.آفکام گفته است که این لغو مجوز فوری است و سریعا باید اجرا شود.
در بیانیه آفکام آمده که این نهاد مجوز راشا تودی برای پخش برنامه را مناسب نمی‌داند.
در پی اعلام تصمیم آفکام، شبکه راشا تودی با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم کرد و گفت که این نهاد "نشان داد که ابزار دست دولت انگلیس است".
تصمیم آفکام تاثیری بر دسترسی به تلویزیون راشا تودی یا همان آر.تی ندارد زیرا با اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه این شبکه در اوایل ماه جاری میلادی، پخش آن در پلتفرم‌های مختلف متوقف شده بود.
روسیه نسبت به تصمیم این نهاد نظارت بر رسانه در انگلیس برای لغو پروانه فعالیت شبکه تلویزیونی راشاتودی واکنش نشان داد. به گزارش رویترز، سخنگوی دولت روسیه این اقدام را "دیوانگی" توصیف کرده است.
آنا بلکینا، معاون سردبیر راشاتودی با انتقاد از این تصمیم گفته بود که "آفکام به مردم انگلیس و جامعه نظارتی رسانه‌ای در سطح بین‌المللی نشان داده است که به رغم استقلال ظاهری، چیزی بیش از ابزاری در دست دولت انگلیس و تابع خواست آن برای سرکوب رسانه‌ای نیست."
وی گفت که آفکام "با نادیده گرفتن سوابق کاملا پاک راشاتودی طی چهار سال متوالی و صرفا به دلایل سیاسی که مستقیماً با وضعیت اوکراین مرتبط بوده و به عملکرد، ساختار، مدیریت یا خروجی راشاتودی ربطی ندارد، مغرضانه عملکرد این رسانه را نامناسب ارزیابی و با این اقدام، دسترسی مردم انگلیس به اطلاعات را مسدود کرده است."
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها