به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۲۷۲۴۶

۳ فضانورد روس به ایستگاه فضایی رسیدند

۳ فضانورد روس به ایستگاه فضایی رسیدند
گروه علمی: سه فضانورد روس، بامداد روز شنبه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.به گزارش ایسنا، یک فضاپیمای روسی سایوز که حامل سه فضانورد روس با نام‌های "اولگ آرتمیف" (Oleg Artemyev)، "دنیس ماتویف" (Denis Matveev)  و "سرگئی کورساکوف" (Sergey Korsakov) بود در ساعت ۱۵:۱۲ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۲:۴۲ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و به ماژول جدید پریچال متصل شد. فضاپیمای سایوز از قزاقستان به فضا پرتاب شد و در کمتر از ۳.۵ ساعت به ایستگاه فضایی رسید. دریچه میان فضاپیمای سایوز و ایستگاه فضایی در ساعت ۱۷:۴۸ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۱:۱۸ بامداد به وقت تهران) باز شد  و فضانوردان با همتایان خود ملاقات کردند و به هفت فضانورد دیگر ساکن در این آزمایشگاه مداری پیوستند. این هفت نفر "آنتون شکاپلروف" و "پیوتر دوبروف"، "ماتیاس ماورر" از آژانس فضایی اروپا و فضانوردان ناسا "راجا چاری"، "توماس مارشبرن"، "کایلا بارون" و "مارک ونده هی" هستند.  
 
قرار است این سه فضانورد روس تا ماه سپتامبر در ایستگاه فضایی بمانند."شکاپلروف"، "دوبروف" و "ونده هی" نیز قرار است در روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) به زمین بازگردند.ایستگاه فضایی به زودی میزبان مهمان‌های جدید دیگری نیز خواهد بود. ‌شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قرار است طی ماموریت "Ax-۱"، چهار شهروند را برای اقامتی هشت روزه به ایستگاه فضایی ببرد. این ماموریت در روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) انجام خواهد گرفت.

ماموریت فضایی "کرو-۴" نیز کمی پس از آن در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) انجام می‌گیرد. فرمانده "کیل لیندگرن"(Kjell Lindgren)، خلبان "رابرت هاینز"(Robert Hines) و متخصصان ماموریت "جسیکا واتکینز"(Jessica Watkins) و "سامانتا کریستوفورتی"(Samantha Cristoforetti) از خدمه این ماموریت هستند.
برچسب ها: فضانوردان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها