به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۲۷۴۹۱
پاپ: خون و اشک اوکراینی‌ها وجدان ها را می‌لرزاند

روسیه هر جنایت جنگی را که بشر دیده در اوكراین مرتکب شده است

روسیه هر جنایت جنگی را که بشر دیده در اوكراین مرتکب شده است
گروه بین الملل:  معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت: «روسیه تقریبا هر جنایت جنگی احتمالی را که بشر دیده است در اوكراین  مرتکب شده است».
اولگا استفانیشینا تاکید کرد که اوکراین "تا زمانی که لازم باشد" در برابر تجاوز روسیه مقاومت خواهد کرد و قلمرو  این کشور "گزینه‌ای برای بحث نیست". او همچنین افزود گفتگوها با روسیه تنها  بر سر ادغام مجدد مناطق اشغال شده خواهد بود.
همچنین ، رهبر کاتولیک‌های جهان در دیداری غیرمنتظره با گروهی از کودکان پناهجوی اوکراینی که در بیمارستانی در شهر رم بستری هستند، ملاقات کرد.
کودکان جنگ‌زده‌ای که از اوکراین فرار کرده و به ایتالیا پناهنده شده‌اند، در بیمارستان‌هایی در سراسر این کشور بستری هستند.تصاویری که رسانه‌های ایتالیایی منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که
پاپ فرانسیس در حال صحبت با دختر بچه‌ای است که سر او کاملا باندپیچی شده و چیزی شبیه لوله در گلویش قرار داده شده است.
واتیکان اعلام کرد که ۱۹ کودک اوکراینی در حال حاضر در دو شعبه بیمارستان بامبیتو گسو به علت سرطان، بیماری‌های عصبی با جراحات شدید جنگی ناشی از انفجارها تحت درمان هستند.
از زمان شروع تجاوز نظامی روسیه به اوکراین حدود ۵۰ کودک در بیمارستان‌های این کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند.پاپ فرانسیس از زمان آغاز حملات روسیه بارها خواستار پایان این جنگ شده و نسبت به وضعیت ناگوار در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.
رهبر آرژانتینی کاتولیک‌های جهان همچنین  در پیامی خطاب به کنفرانس کلیسایی در اسلواکی گفت: «خون و اشک کودکان، رنج زنان و مردانی که از سرزمین خود دفاع می‌کنند یا از بمباران‌ها فرار می‌کنند، وجدان ما را می‌لرزاند.»

 شکست مذاکرات به معنای جنگ جهانی سوم است
 رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر آمادگی خود را برای مذاکره با پوتین همتای روسی خود اعلام کرد. او گفت که بدون مذاکره نمی‌توان جنگ پایان داد. سازمان ملل اعلام کرد ۱۰ میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه با "سی ان ان" گفت که او آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است. زلنسکی تاکید کرد: «من از دو سال پیش آماده بودم و فکر می‌کنم که بدون مذاکره نمی‌توانیم به این جنگ پایان دهیم.»  به گفته زلنسکی از هر فرصتی برای مذاکره باید استفاده کرد و شکست مذاکرات به معنای جنگ جهانی سوم خواهد بود.
همچنین ارتش اوکراین  از کشته شدن کاپیتان آندری پالی، معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در درگیری‌های اطراف ماریوپل خبر داده است.

تظاهرات اوکراینی‌ها برای آزادی معاون شهردار
صدها تن از ساکنان انرهودار در جنوب شرقی اوکراین  در اعتراض به دستگیری سامویدیک معاون شهردار تظاهرات کردند. پیش از این دیمیتری اورلوف، شهردار انرهودار در فیسبوک از ربوده شدن ایوان سامویدیک، معاون شهردار انرهودار خبر داده بود. شهردار انرهودار "آدم‌ربایی ارتش روسیه را جنایتی‌ آشکار" توصیف کرده است.  
 
 چرا روسیه را تحریم نمی‌کنید؟
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل که به طور زنده پخش شد حمله روسیه به کشورش را با جنایات آلمان نازی در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.
زلنسکی گفت که خود او یهودی‌تبار است و همه می‌دانند که اسرائیل بهترین سیستم‌های دفاع موشکی را در اختیار دارد و می‌تواند به مردم اوکراین کمک کند و جان اوکراینی‌ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهد. او از اسرائیل به دلیل عدم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه و فشار بر شرکت‌های روسی انتقاد کرد و از نمایندگان کنست پرسید: «چرا روسیه را تحریم نمی‌کنید؟»
رئیس جمهوری اوکراین خطاب به این نمایندگان گفت: «برادران و خواهران این انتخاب شماست و پس از این نیز باید با پاسخ خود زندگی کنید.»

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها