به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۲۷۴۹۴

پیش بینی قیمت گوشی در سال ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت گوشی در سال ۱۴۰۱
گروه اقتصادی: طبق تصمیم کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی، قرار است گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار دیگر با ارز حاصل از صادرات خشکبار وارد کشور شوند؛ بنابراین گوشی‌های آیفون و سری‌های S ,N و Fold سامسونگ دیگر ارز نیمایی تعلق نمی‌گیرد. از آنجا که نرخ ارز صادراتی تفاوتی با قیمت دلار در بازار آزاد ندارد، تصمیمی که اتخاذ شد روی قیمت نهایی گوشی‌هایی که بالای ۶۰۰ دلار هستند تأثیر می‌گذارد.

کمبود برخی انواع موبایل در بازار
یک فعال بازار موبایل  گفت: تقاضا در بازار تلفن همراه در هفته منتهی به پایان سال افزایش چشمگیری داشت.
شاهین شاهوردی با بیان اینکه همین افزایش تقاضا موجب کاهش موجودی برخی انواع گوشی در بازار شد، گفت: به طور نمونه گوشی سامسونگ s۵۲ Galaxy A با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در بازار نایاب است و با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به ویژه با رنگ مشکی در بازار کم است و به همین دلیل قیمت آن بسیار افزایش یافته است.

افزایش قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A۵۲s
این فروشنده موبایل در بازار چارسو ادامه داد: قیمت سامسونگ Galaxy A۵۲s رنگ مشکی در حالی در هفته منتهی به عید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به دلیل کمبود موجودی به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.شاهوردی ادامه داد: تنها دلیل افزایش قیمت این مدل گوشی کمبود موجودی در بازار است.
زمزمه گرانی موبایل به گوش می‌رسداین فعال بازار تلفن همراه  گفت: قیمت بقیه مدل‌های گوشی به جز آیفون در هفته‌های اخیر تغییری نکرده است.

شاهوردی با بیان اینکه زمزمه گرانی گوشی‌های آیفون به گوش می‌رسد، گفت: این موضوع به دو دلیل رخ خواهد داد؛ نخست اینکه طبق تصمیم کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی، قرار است گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار دیگر با ارز حاصل از صادرات خشکبار وارد کشور شوند. این به این معناست که گوشی‌های آیفون و برخی مدل‌های گران قیمت سامسونگ با ارز آزاد وارد خواهند شد؛ بنابراین با افزایش قیمت ۱۰ درصدی این مدل گوشی‌ها روبرو خواهیم شد. نکته دوم اینکه تعرفه گمرکی این مدل گوشی‌ها افزایش داشته است؛ بنابراین افزایش تعرفه گمرکی روی قیمت این گوشی‌ها تاثیر می‌گذارد.

افزایش قیمت گوشی‌های آیفون در هفته سوم اسفند
این فروشنده موبایل در بازار چارسو گفت: قیمت گوشی‌های آیفون از ۱۵ اسفند که قرار شد این مدل گوشی‌ها با ارز آزاد وارد شود افزایشی بین ۳ تا ۴ میلیون تومانی داشت.شاهوردی ادامه داد: به طور مثال آیفون ۱۳ در هفته دوم اسفند در بازار ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما سال جدید را با قیمت ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان بسته به رنگش آغاز کرد. همچنین آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ مشکی در هفته دوم اسفند ۴۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر ۴۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

زلزله در بازار موبایل
شاهوردی ادامه داد: در دو سال اخیر اقبال مصرف‌کنندگان به گوشی‌های شیائومی به دلیل فناوری خوب و قیمت مناسب، بالا بود.مشاهدات میدانی از رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده موبایل در روز‌های پایانی سال حکایت دارد. این در حالی است که پیش از این و به ویژه در روز‌های ابتدایی اسفند تقاضا در بازار موبایل در کمترین میزان خود به سر می‌برد.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: قیمت موبایل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها