به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۲۷۶۶۳

برف و باران در جاده‌های ۱۲ استان کشور

برف و باران در جاده‌های ۱۲ استان کشور
گروه جامعه: پلیس راهنمایی و رانندگی وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها را اعلام کرد.به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر  تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس ممنوع است و این جاده به منظور تخلیه بار ترافیکی تا اطلاع بعدی یک طرفه خواهد بود. در این مدت تردد در مسیر شمال به جنوب در محورهای جایگزین یعنی فیروزکوه و هراز انجام خواهد شد.
 
وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران - شمال محدوده سنگان و حدفاصل تونل ۱۶ تا شهرستانک است. وضعیتی مشابه در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و حدفاصل پلور تا آب اسک و همچنین آزادراه قزوین - رشت محدوده شهر رودبار تا منجیل گزارش شده و ترافیک در این دو محور نیز پرحجم و نیمه سنگین گزارش شده است.

در دیگر جاده‌های کشور نیز گرچه حجم تردد خودروها افزایش داشته است، اما ترافیک در حال حاضر روان گزارش شده است. سه محور اهر – ورزقان به علت کولاک شدید، ریگان – ایرانشهر و شهداد نهبندان نیز به علت انجام عملیات عمرانی تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محورهای جایگزین انجام می‌شود.وضعیت جوی جاده‌ها نیز حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، مازندران و چهارمحال و بختیاری نیز بارش باران گزارش شده که لازم است رانندگان با رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه در این معابر تردد کنند. همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای سفر به استانهای شمال غربی و کوهستانی از سوی پلیس راهور توصیه شده است.

رانندگان و مسافران از طریق تماس با شماره ۱۲۰ می‌توانند قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مطلع شده و متناسب با شرایط پیش رو برای انجام سفر خود برنامه‌ریزی  لازم را انجام دهند.  
برچسب ها: بارندگی جاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها