به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۲۷۶۸۰

ارتش میانمار مرتکب نسل‌کشی شد

ارتش میانمار مرتکب نسل‌کشی شد
گروه بین الملل: واشنگتن  رفتار ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا را به‌عنوان "نسل‌کشی" به رسمیت  شناخت. این امر فشار بین‌المللی را بر خونتای نظامی میانمار افزایش می‌دهد.
حکومت  میانمار  که اکثریت جمعیت آن را "بوداییان" تشکیل می‌دهند، در سال ۲۰۱۷ یک سرکوب نظامی را علیه جامعه "عمدتاً مسلمان" روهینگیا در ایالت راخین غربی آغاز کرد.حدود ۸۵۰هزار نفر به ترک خانه‌های خود مجبور شدند و به بنگلادش رفتند؛ جایی که روایت‌هایی از "قتل‌های دسته‌جمعی"، "تجاوز جنسی" و "به آتش کشیدن خانه و زندگی‌ خود" را بازگو کردند.
آن‌ها در منطقه کاکس بازار بنگلادش در اردوگاه‌هایی که گنجایش این همه پناهجو را ندارد اسکان داده شده‌اند و در شرایطی بسیار نامناسب به سر می‌برند.تعیین "نسل‌کشی" لزوماً به معنای اقدامات تنبیهی جدید علیه میانمار نیست.رهبران نظامی این کشور حتی قبل از این‌که ارتش حکومت را در دست بگیرد، به‌دلیل کارزارهای وحشیانه علیه قوم روهینگیا، تحت تحریم قرار گرفته بودند.
اعلام رسمی "نسل‌کشی" می‌تواند با محدودیت‌های بیشتر برای کمک‌ها و مجازات‌های دیگر همراه باشد.واشنگتن همچنین بر این باور است که به رسمیت شناختن "نسل‌کشی"، تلاش‌های بین‌المللی برای "پاسخگو کردن حکومت نظامی" را تقویت خواهد کرد.
یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا  گفت: «این کار را برای آنها سخت‌تر می‌کند تا مرتکب تخلفات بیشتر نشوند.»
به رسمیت شناختن "نسل‌کشی" مسلمانان روهینگیا از سوی آمریکا، می‌تواند فشار بین‌المللی بر دولت نظامی میانمار را که قبلاً در عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل در لاهه نیز با اتهامات "نسل‌کشی" روبرو شده بود، افزایش دهد.

 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها