کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور حکم گناهکار بودن ناوالنی

2 فروردين 1401 ساعت 18:20


گروه بین الملل: قاضی دادگاه منطقه‌ای در مسکو  اعلام کرد، این دادگاه حکم گناهکار بودن ناوالنی را در پرونده‌ای کیفری شامل تقلب و اهانت به دادگاه صادر کرده است.

 دادستان‌های روس به دنبال حبس ۱۳ ساله و جریمه ۱.۲ میلیون روبلی (۱۰ هزار و ۶۰۰ دلاری) برای الکسی ناوالنی، شخصیت برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت کرملین به اتهام فساد و اهانت به دادگاه بوده‌اند.
قاضی "مارگاریتا کوتوا" افزود: دادگاه، ناوالنی را گناهکار شناخته است.
پرونده فساد علیه ناوالنی مربوط به یک سال قبل است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ناوالنی ۳۵۰ میلیون روبل (۳.۱ میلیون دلار) اهدایی به بنیاد ضد فساد خود را به سرقت برده و برای مصارف شخصی هزینه کرده است. اتهام دیگر او توهین به قاضی "ورا آکیموا" است که او را بابت بی حرمتی به "ایگنات آرتمنکو"، کهنه سرباز جنگ دوم جهانی به پرداخت جریمه نقدی ۸۵۰ هزار روبلی (۷۵۰۰ دلاری) محکوم کرد.
این دو اتهام جدید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، اما پیش از ارائه به دادگاه به یک پرونده تبدیل شد.
ناوالنی سال گذشته میلادی زمانی که پس از درمان در آلمان بعد از یک حمله با ماده اعصاب و در جریان سفر به سیبری در سال ۲۰۲۰ به روسیه بازگشت، زندانی شد. ناوالنی پوتین را مسئول این حمله می‌داند. وی در حال گذراندن دو سال و نیم حبس در زندانی در شرق مسکو به اتهام نقض آزادی مشروط مربوط به اتهاماتی است که می‌گوید با هدف سیاسی علیه‌اش مطرح شده است.


کد مطلب: 327716

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/327716/صدور-حکم-گناهکار-بودن-ناوالنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir