به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۲۷۷۶۷

بازار خودروهای برقی کارکرده رونق گرفت

بازار خودروهای برقی کارکرده رونق گرفت
گروه اقتصادی: خریداران خودروهای الکتریکی در روزهای اخیر افزایش یافته است زیرا رانندگان به دنبال جایگزینی برای صف‌های طولانی پمپ بنزین هستند. اخباری مبنی افزایش قیمت بنزین تا ۲٫۵۰ پوند (تقریبا ۳ یورو) باعث جذابیت بیشتر خودروهای الکتریکی در بریتانیا شده است. کارشناسان ادعا می‌کنند که تهاجم روسیه به اوکراین به افزایش قیمت نفت و گاز ادامه می‌دهد و ممکن است گازوئیل حتی به ۳ پوند (۳٫۵۷ یورو) برسد و باید سهمیه‌بندی شود.
 
 خریداران خودروهای الکتریکی در روزهای اخیر افزایش یافته است زیرا رانندگان به دنبال جایگزینی برای صف‌های طولانی پمپ بنزین هستند.حتی قبل از بحران سوخت، محبوبیت خودروهای الکتریکی به سرعت در حال افزایش بوده است. سال ۲۰۲۰ با ثبت ۵۹۹۴۵ مورد، رکورد فروش خودروهای الکتریکی در بریتانیا را جابجا کرد. این افزایش پیش از ممنوعیت دولت برای تولید خودروهای بنزینی و دیزلی است که در سال ۲۰۳۰ اجرایی می‌شود.البته خودروهای الکتریکی تنها یک راه‌حل برای بحران انرژی گسترده هستند. اما تعویض خودروهای بنزینی به برقی مزایای زیست‌محیطی زیادی دارد، به خصوص زمانی که کارکرده باشد.

آیا بازار خودروهای کارکرده رونق می‌گیرد؟
در حالی که بازار خودروهای کارکرده در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، سهم خودروهای برقی از بازار ۲۷ درصد افزایش یافت. مایک هاوز، مدیر عامل انجمن سازندگان و معامله‌گران موتور (SMMT) می‌گوید: « با افزایش عرضه خودرو، خریداران خودروهای کارکرده خودروهایی با آلایندگی کم خریداری می‌کنند – اما این فروش نسبت به کل بازار پایین است. ما هنوز به سیاست‌ها و مشوق‌های درست از سوی دولت نیاز داریم تا به خریداران خودروهای جدید اعتماد بدهیم تا پاک‌ترین مدل‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت دارد.»با این حال، نظرسنجی توسط Motorparks نشان می‌دهد که سه چهارم رانندگان بریتانیایی ترجیح می‌دهند تا یک ماشین الکتریکی کارکرده بخرند.
 
مزایای خرید ماشینهای الکتریکی کارکرده
خرید ماشین الکتریکی کارکرده مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. با توجه به اینکه استفاده از خودرو ۲۰ درصد از ارزش آن را کاهش می‌دهد، خرید یک خودروی الکتریکی کارکرده که از سال تولید آن جدید باشد منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر، تقریباً به ازای تولید یک خودرو جدید، سه خودرو کارکرده در بریتانیا فروخته می‌شود.اما علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و محیط زیست، مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد. این روزها گارانتی‌های کارخانه‌ها طولانی‌تر شده‌اند، بنابراین طول عمر خودروها بیشتر از گذشته است. همچنین می توان یک خودروی الکتریکی کارکرده با مشخصات بالا را انتخاب کرد.

مزایای محیط زیستی خودروهای الکتریکی نیز افزایش یافته است. در حالی که پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همیشه برای محیط‌ زیست بهتر است، خرید یک خودرو کارکرده الکتریکی نیز یک انتخاب مناسب است.آلاینده‌های هوای خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای بنزینی یا دیزلی بسیار کم است. انتشار ذرات در اثر سایش و ترمز تایر همچنان وجود دارد، اما بدون لوله اگزوز، انتشار اکسید نیتروژن از خودرو نخواهیم داشت.

به لطف پیشرفت‌های فناوری، باتری‌های این نوع خودروها طول عمر بسیار بیشتری دارند که خرید خودرو کارکرده را به گزینه‌ای مطمئن تبدیل می‌کند. کارشناسان ادعا می‌کنند که باتری خودروهای الکتریکی به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال نیازی به تعویض ندارند و می‌توانند حدود ۱۵۰ هزار مایل را در طول عمر خود طی کنند.با افزایش فروش خودروهای الکتریکی جدید، بدون شک شاهد افزایش فروش کارکرده آنها خواهیم بود که ناشی از بحران بنزین و ممنوعیت استفاده از مدل‌های سوخت فسیلی در سال ۲۰۳۰ است.
برچسب ها: خودرو برقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها