به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۲۷۹۱۲
لطفا دیگر تکرار نکن؛

پرسپولیس و یک خواسته از گل‌محمدی!

گروه ورزشی: هواداران پرسپولیس تنها یک انتظار از یحیی گل محمدی و تیمش تا پایان فصل دارند.
پرسپولیس و یک خواسته از گل‌محمدی!
همانطور که انتظار می رفت یحیی گل محمدی ساعتی قبل در تمرینات حاضر شده و شخصا مسئولیت فنی تیمش را بر عهده گرفت. بخشی از هواداران پرسپولیس نگران جدایی بدموقع این سرمربی موفق و محبوب بعد از اتفاقات عجیب و غیرمنتظره دربی بودند، اما یحیی درست تصمیم گرفته و سر موقع به سر کار خود برگشت. گل محمدی حتما در این چند روز فهمیده هواداران پرسپولیس خواسته ای جز مبارزه با تمام توان تا پایان فصل، علیرغم تمامی حواشی و اتفاقات چند ماه اخیر ندارند.

یک- این تیم عالی یا بد (احتمالا وسط این دو و خوب) محصول انتخاب های سرمربی موفق پرسپولیس است. همانطور که رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا با درخشش خریدهای یحیی صفر تا 100 به پای این سرمربی موفق نوشته شد، ترکیب فعلی پرسپولیس نیز برآیندی از تفکرات گل محمدی در تابستان سال گذشته بوده است. حتی بزرگ ترین مربیان فوتبال دنیا نیز شاهد برآورده شدن تمامی خواسته های خود در بازار تابستانی نیستند و پپ گواردیولا نیز فصل را بدون هری کین و رونالد کومان با از دست دادن لیونل مسی آغاز می کند.



دو- با بررسی برآیند نظرات جامعه هواداری پرسپولیس در یکی دو هفته های اخیر می توان متوجه شد یحیی گل محمدی هنوز هم از مقبولیت قابل قبول و بالایی در بین آنها برخوردار بوده و به جز ایرادات جزئی و قابل حل، اغلب طرفداران این باشگاه معتقدند او بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس برای فصل بعد است. گل محمدی این وجهه بسیار خوب را بابت نتایج خود در این تیم در دو سال اخیر کسب کرده و حیف است به این راحتی میرات درخشان خود را رها کرده و به گزینه ای دیگر واگذار کند.

سه- از همین حالا شایعاتی در مورد اضافه شدن چند بازیکن باکیفیت برای فصل بعد به ترکیب قرمزپوشان شنیده می شود. ضعف اصلی پرسپولیس در این فصل در قلب خط دفاعی و درون دروازه بود و جذب مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا بیرانوند (یا یک سنگربان باکیفیت) می تواند فصلی درخشان برای پرسپولیس در سال آینده رقم بزند. ستاره های فعلی این تیم نیز اغلب با افکار یحیی به خوبی سازگار شده و در مقاطع بسیاری بالاترین استاندارد خود را به نمایش گذاشته اند. جدا شدن از این تیم پس هم به ضرر کارنامه خود گل محمدی خواهد بود و هم بازیکنانی که تفریبا همه با نظر او جذب شده و رابطه خوبی با این سرمربی پرافتخار دارند.

چهار- به فرض جدایی از پرسپولیس، کمتر تیمی در فصل بعد جز سپاهان می تواند گزینه های یحیی گل محمدی برای کسب موفقیت و قهرمانی در لیگ برتر باشد و البته او نباید دشواری های کار کردن در اصفهان برای یک پرسپولیسی را فراموش کند. استقلال که هیچ، فولاد هم سرمربی باکیفیتی مانند جواد نکونام در اختیار دارد و گل گهر نیز به نظر از همکاری با ژنرال راضی است. معدود تیمی موقعیت قهرمانی در لیگ برتر را به جز نام های مذکور دارد و پس این یعنی گل محمدی فقط روی نیمکت قرمزپوشان دوباره می تواند با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد.

پنج- در چند ماه اخیر یحیی گل محمدی دو بار استعفاهایی احتمالا احساسی داده و خودش به راحتی می تواند بررسی کند که این سبک اعتراض کمتر مورد پسند هواداران قرار گرفته است. اغلب طرفداران پرسپولیس مثال هایی از دوران دشوار برانکو آورده و مدعی شدند سرمربی کروات علیرغم پیچ و تاب های شدید، هرگز میدان را خالی نکرده و صحبتی از رفتن حتی در یک مقطع هم نداشته است. این فرهنگ در سال های اخیر  مقبول هواداران پرسپولیس شده و الگوپذیری برای یحیی کار دشواری نخواهد بود.



شش- 100 هزار هوادار پرسپولیس در تاریخ 24 اردیبهشت 95 و بعد از ناکامی تیم برانکو در قهرمانی ایستاده، این تیم را مورد ستایش قرار داده و سنگ بنای موفقیت های تاریخی و درخشان فصول بعد را بنا نهادند. این سرنوشت احتمالا در این فصل در انتظار تیم یحیی هم خواهد بود. دوم شدن (هنوز هفت هفته و 21 امتیاز مانده) در رقابت با بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر ناکامی محسوب نمی شود و بخش قابل توجهی از طرفداران پرسپولیس قطعا این موضوع را درک می کنند. نباید فراموش کرد هنوز جام حذفی باقی مانده و فرصت رقم زدن فصلی خوب وجود ندارد. اما این رفت و آمدهایی متوالی چندان مطلوب هواداران نبوده و پای کار ایستادن و مبارزه، تمام انتظار طرفداران پرسپولیس تا پایان فصل جاری است.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: یحیی گل‌محمدی

۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۴:۴۲
لطفا از طرف هوادر ا ن صحبت نکنید ممکن است شما یک نفر هوادار باشید شایدم نه (385133)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها