به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۲۷۹۱۹

دو تاریخ‌سازی در یک تورنمنت از دختران هندبال ایران

گروه ورزشی: تیم دختران هندبال ایران روز گذشته توانست زودتر از پایان مسابقات، قهرمانی خود را در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا مسجل کند.
دو تاریخ‌سازی در یک تورنمنت از دختران هندبال ایران
در اولین تورنمنت مهم هندبال زنان ایران در سال جدید، تیم نوجوانان در نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان شرکت کرد؛ البته این رقابت‌ها از 27 اسفندماه آغاز شد و تا 5 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
دختران هندبال ایران در 4 بازی پیاپی مقابل همه حریفانش (ازبکستان، قزاقستان، هند و سوریه) به برتری رسید تا هم قهرمان رقابت‌ها شود و هم این‌که سهمیه مسابقات جهانی گرجستان را به‌دست آورد.
تاریخ‌سازی دختران هندبال ایران به قهرمانی در آسیا ختم نمی‌شود، قهرمانی‌ای که برای نخستین‌بار برای هندبال زنان ایران (در تمامی رده‌های سنی) در سطح رقابت‌های آسیایی رخ داد؛ در کنار این قهرمانی، پیروزی مقابل قزاقستان هم برای نخستین‌بار بود که به ثبت می‌رسید، چرا که هیچ رده‌ سنی، تیم هندبال زنان ایران تاکنون نتوانسته بود از سد حریف قزاق بگذرد اما تیم نوجوانان در این دوره از رقابت‌ها در همان بازی نخست با نتیجه‌ی 20-19 از سد قزاقستان عبور کردند.
گفتنی است که فردا با انجام 2 مسابقه پرونده‌ نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بسته خواهد شد و جشن قهرمانی و اهدای مدال به دختران تاریخ‌ساز هندبال ایران به انجام خواهد رسید؛ در این رقابت‌ها، 2 سهمیه مسابقات قهرمانی جهان 2022 گرجستان توزیع می‌شود که اولین سهمیه سهم ایران شد و سهمیه دیگر فردا به یکی از تیم‌های ازبکستان یا قزاقستان (بعد از انجام بازی مستقیم) خواهد رسید.
برچسب ها: هندبال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها