به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۳۲۷۹۳۴

مرگ ساعتی ۲ نفر در سوانح جاده ای نوروز

مرگ ساعتی ۲ نفر در سوانح جاده ای نوروز
گروه جامعه: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به وضعیت ترافیک و تردد جاده‌ای در روزهای اخیر گفت: در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲۸۸ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و ۴۳۰۰ نفر مجروح شده اند. این عدد نشاندهنده فوت ۲ نفر و مصدومیت ۲۹ نفر در هر ساعت است.
 سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت تردد و تلفات جاده ای خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که نوروز امسال با افزایش ۳۰ تا۳۵ درصدی تردد همراه باشد که این عدد امسال به ۳۸ درصد رسیده است. در استان‌های شمالی نیز میزان ترددها بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. نکته مهم درباره تردد در استان‌های شمالی، شرایط جوی ناپایدار این منطقه است. ما هنوز در پیک رفت سفرها هستیم و از عصر روز گذشته بازگشت‌ها افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در برخی نقاط کشور بارش باران، برف و کاهش دما مشاهده می‌شود. وضعیت در استان اردبیل به شکلی است که تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است. شرایط جوی در این استان‌ها همراه با ناپایداری لحظه ای است. در استان‌های جنوبی نیز که مناطق دور دستی محسوب می‌شوند افزایش نسبی تردد مشاهده می‌شود.  
هادیانفر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درصد به میزان واژگونی خودروها افزوده شده است. میزان خسارت‌ها با عدم رعایت قوانین مانند نبستن کمربند ایمنی افزایش خواهد یافت.  در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲۸۸ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و ۴۳۰۰ نفر مجروح شده اند. این عدد نشاندهنده فوت ۲ نفر و جراحت و صدمه به ۲۹ نفر هر ساعت است.
وی ادامه داد: توصیه اکید پلیس این است که رانندگان تا حد توان با احتیاط تردد کنند. با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان در شهر رانندگی کرده اند و مهارت راندن در جاده‌های  طولانی را ندارند باید اکیدا نکاتی مانند استفاده از خودروی ایمن، کمربند ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.  
هادیانفر در ادامه گفت: ما از پلیس خواستیم تا نهایت مساعدت را با رانندگان داشته باشد اما سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی تخلف اشکارو خط قرمز پلیس است.  در همین راستا بیش از ۴۰۰۰ دستگاه به علت تخلف متوقف شده اند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان اظهار کرد: شرایط جوی جاده‌ها در شمال کشور مساعد نیست و توصیه ما این است که در صورت سفر توصیه‌های ایمنی رعایت شود. همچنین طرحی تشویقی برای رانندگانی که از ۲۶ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تخلفی نکرده باشند اجرا شده و  ۶ خودرو ۳۰ موتورسیکلت به عنوان جایزه به صورت سیستماتیک در جشنی اهدا خواهد شد.  
برچسب ها: تصادفات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها