به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۲۷۹۴۳
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

باخت ایران مقابل کره جنوبی؛ طلسم ۱۱ ساله سرانجام شکست!

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برگشت با کره جنوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل کره جنوبی شکست خورد. کره با این برد به طلسم ۱۱ سال نبردن تیم کشورمان پایان داد.
باخت ایران مقابل کره جنوبی؛  طلسم ۱۱ ساله سرانجام شکست!
تیم ملی فوتبال ایران امروز پنجشنبه در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم کره جنوبی رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود کره جنوبی ‏‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۵:۳۰ در استادیوم جام جهانی شهر سئول برگزار شد، «سون هیونگ مین» (۲+۴۵) و «کیم یونگ» (۶۳) برای کره گلزنی کردند.
به این ترتیب کره جنوبی ضمن شکستن طلسم ۱۱ ساله نبردن برابر ایران، صدر جدول گروه A رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا را از ایران گرفت.

ترکیب ایران در غیاب ۵ بازیکن
تیم ملی ایران برای این مسابقه مهدی طارمی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش را به دلیل ابتلا به کرونا و سعید عزت اللهی و صادق محرمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به همین خاطر تغییراتی در ترکیب تیمش انجام داد.
ایران در این بازی با ترکیب امیر عابدزاده، احسان حاج صفی (۶۴ - اللهیار صیادمنش)، شجاع خلیل زاده (۴۱ - عارف غلامی)، میلاد محمدی (۴۶ - مهدی مهدی پور)، احمد نورالهی، وحید امیری (۸۹ - کریم انصاریفرد)، محمدحسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون (۸۹ - امیرحسین حسین زاده) و امید نورافکن بازی کرد.

باخت شوکه کننده ایران مقابل کره جنوبی/ طلسم ۱۱ ساله سرانجام شکست!

نیمه نخست و اشتباه مرگبار عابدزاده

با وجود اینکه کره جنوبی این بازی را با حضور بیش از ۶۳ هزار تماشاگر برگزار کرد، تیم ملی ایران در نیمه نخست بازی هجومی را به نمایش گذاشت. برنامه ایران پِرس از بالا و فشار روی مدافعان کره جنوبی بود که این حربه در دقیقه ۳ جواب داد. توپ گیری بازیکنان ایران از تیم میزبان در نهایت منجر به خلق موقعیت برای احسان حاج صفی (کاپیتان ایران) در محوطه جریمه کُره شد اما ضربه حاج صفی قدرت نداشت و این فرصت از دست رفت. ایران تا پایان نیمه نخست این برنامه را اجرا کرد و مدافعان حریف را دچار دردسر کرد.
کره جنوبی اما موقعیت خاصی روی دروازه ایران ایجاد نکرد. اتفاق ناخوشایند برای ایران در نیمه نخست ابتدا با مصدومیت شجاع خلیل زاده و تعویض او در دقیقه ۴۱ رخ داد. در ادامه و زمانی که تنها یک دقیقه تا پایان نیمه اول باقی مانده بود، دروازه ایران روی شوت سنگین سون هیونگ مین و اشتباه امیر عابدزاده در مهار توپ، باز شد.

باخت شوکه کننده ایران مقابل کره جنوبی/ طلسم ۱۱ ساله سرانجام شکست!

نیمه دوم و ادامه حملات کره جنوبی

در نیمه دوم کره جنوبی با اعتماد به نفس بیشتری وارد زمین شد و از همان دقیقه اول به دروازه ایران فشار آورد. در دقیقه ۴۷، کُره ای ها روی حرکت در عمق دفاع ایران صاحب موقعیت شدند اما امیر عابدزاده این فرصت را مهار کرد و در برگشت هم عملکرد درخشانی داشت و اجازه گلزنی به میزبان را نداد.
خروج خلیل زاده از زمین باعث افزایش قدرت کره جنوبی از سمت راست دفاع ایران شد و بازیکنان این تیم بارها از این منطقه پیشروی کردند. فشار کره‌ای ها که قصد عقب نشینی نداشتند سرانجام در دقیقه ۶۳ جواب داد و کیم یونگ روی یک کار ترکیبی موفق شد دومین گل کره را به ثمر برساند.
ایران که برای جبران نتیجه مجبور شد جلو بکشد، کار خاصی از پیش نبرد ولی کره جنوبی روی ضد حملات بارها دروازه ایران را تهدید کرد. تعویض های دراگان اسکوچیچ با وارد کردن اللهیار صیادمنش، کریم انصاریفرد و امیرحسین حسین زاده به زمین هم چاره ساز نبود و ایران در نهایت با دو گل شکست خورد.



شکست طلسم ۱۱ ساله کره جنوبی و نخستین باخت اسکوچیچ

تیم ملی کره جنوبی با این پیروزی، به طلسم ۱۱ سال نبردن ایران در رقابت‌های مختلف پایان داد. این تیم آخرین بار در سال ۲۰۱۱ موفق شده بود ایران را شکست بدهد و بعد از آن در هفت بازی صاحب سه تساوی و چهار باخت شد.
این باخت همچنین نخستین شکست دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران است. اسکوچیچ از ۱۵ بازی گذشته با ایران رکورد ۱۴ برد و یک تساوی را ثبت کرده بود که حالا با این باخت، نخستین شکست روی نیمکت ایران را تجربه کرد.

باخت شوکه کننده ایران مقابل کره جنوبی/ طلسم ۱۱ ساله سرانجام شکست!

صدر جدول گروه A به کره جنوبی رسید

ایران و کره جنوبی پیش از این به جام جهانی قطر صعود کرده بودند. نتیجه این بازی در تعیین صدرنشین گروه تاثیرگذار بود. با باخت امروز ایران، کره جنوبی با ۲۳ امتیاز جای تیم کشورمان را در صدر گرفت و شاگردان اسکوچیچ هم با ۲۲ امتیاز دوم شدند.
ایران در آخرین بازی این مرحله، روز سه شنبه هفته آینده در شهر مشهد میزبان لبنان است و کره جنوبی هم با امارات دیدار می کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها