به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۲۸۳۲۷

پیش‌بینی کشت ۴.۳ میلیون هکتار اراضی دیم

پیش‌بینی کشت ۴.۳ میلیون هکتار اراضی دیم
گروه اقتصادی: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور در سطح ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۱ هستیم.به گزارش ایلنا، علیرضا مهاجر افزود: پیش‌بینی می‌شود به میزانی که بذر تامین شود، سطح کشت در دیم‌زارها افزایش یابد.
 
او اظهار داشت: سال ۹۹ در اجرای پایلوت این طرح در چند استان، ۴۰ درصد بذر اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان تامین شد.مهاجر با اشاره به این که سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰ درصد بذر اصلاح شده مورد نیاز دیم‌کاران تامین شد، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بذرهای اصلاح شده اراضی دیم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد محصولاتی که در اراضی دیم کشت خواهند شد، گفت: از آنجایی که کشت دیم در پاییز صورت می‌گیرد، از این رو محصولات پاییزه در حوزه غلات مانند گندم و جو، حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیا، علوفه‌های دام و طیور، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در این طرح در دستور کار قرار گرفته‌اند.وی افزایش بهروری در طرح جهش تولید در دیم‌زارها و افزایش درآمد کشاورزان کم برخوردار را از اهداف این طرح عنوان کرد.مهاجر درباره پوشش بیمه اراضی دیم نیز تصریح کرد: ما به دنبال پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه اراضی دیم هستیم و این امر به استقبال کشاورزان بستگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها