به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۲۸۳۳۸

۹۰ درصد مخازن سدهای اصفهان خالی است

۹۰ درصد مخازن سدهای اصفهان خالی است
گروه اقتصادی: نماینده مردم خمینی شهر استان اصفهان در مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سدهای استان خالی و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است، هرچند بارش‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده و بحران را کم کرده اما اینگونه نیست که کمبودها را جبران کند.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی  با بیان اینکه اوضاع آب در اصفهان خوب نیست، اظهار داشت: فعلا اوضاع نابسامان کم آبی در استان اصفهان ادامه دارد، البته دولت با توجه به اعتراضات کشاورزان و مشکلات بخش شرب تمهیداتی در نظر گرفته اما فعلا کم آبی در استان به شدت بالا است.

وی افزود: اکنون کشاورزان اصفهان آبی برای کشت ندارند، از یک طرف آبخوان‌ها خالی شده و از سوی دیگر بارگذاری‌ها بروی سدها و همچنین انتقال‌هایی که از حوزه آبریز زاینده رود صورت گرفته اوضاع را وخیم‌تر کرده است.
این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: فعلا دولت در نظر دارد برخی اقدامات بلندمدت انجام دهد، جلسات متعدد در رده‌های کلان کشوری و استانی در شرف انجام است، اما تاکنون تصمیمی که در کوتاه مدت مشکلات را رفع کند، اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات برای حل معضل کم آبی استان جبران بارگذاری‌های گذشته، توقف بارگذاری‌های جدید و جداسازی بخش صنعت از حوضه آبریز زاینده رود است که در دستور کار دولت قرار دارد. نقدعلی خاطرنشان کرد: طبق شواهد در سال جاری نیز اصفهان با مشکل کم آبی مواجه خواهد بود. وی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سدهای استان خالی است و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است، هرچند بارش‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده و بحران را کم کرده اما اینگونه نیست که کمبودها را جبران کند، بنابراین راهی نیست جز اینکه تدبیر بلندمدت داشته باشیم.
برچسب ها: اصفهان بحران آب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها