به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۲۸۷۷۴

دلیوری رباتی که دو پا می‌شود

دلیوری رباتی که دو پا می‌شود
گروه علمی: یک شرکت سوئیسی معتقد است کامل‌ترین دلیوری ربات جهان را روانه بازر می‌کند.به گزارش ایسنا، یک شرکت سوئیسی موسوم به «سوییس مایل» از یک دلیوری ربات رونمایی کرد. این  ربات می‌تواند در چند ثانیه از چهار چرخ متحرک به دو پا تبدیل شود. این شرکت مدعی است، کامل‌ترین ربات تحویل دهنده کالا در جهان را ساخته است.  
 
دلیوری ربات شرکت سوئیس "مایل" در آزمایشگاه موسسه فناوری فدرال زوریخ ساخته شده و ۲۲.۳۲ کیلومتر در ساعت سرعت دارد؛ همچنین می‌تواند کالاها و اجناس تا وزن ۵۰ کیلو را حمل کند. ربات‌های دلیوری در آینده‌ای نه چندان دور به دلیل مسائلی مانند کاهش ترافیک شهری، تحویل سریع و مطمئن یک کالا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی می‌توانند بسیار کارآمد باشند.  

با توجه به اینکه ۶۰ درصد از مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند، تحویل سریع و مطمئن یک کالا به مشتریان یک نیاز فزاینده به حساب می‌آید. این ربات کوچک می‌تواند مقیاسی کوچک از تحول در تحویل اقلام باشد و جایگزین پهبادهایی شود که برای تحویل کالا به کار گرفته می‌شوند. به دلیل اینکه این ربات توانایی «ایستادن روی پاها» را دارد، می‌تواند از پاهایی جلویی خود به عنوان بازو استفاده کند؛ بسته‌ها را تحویل بگیرد و به تنهایی در محفظه کالا قرار دهد. سایر پهبادها یا ربات‌های تحویل دهنده کالا برای این عمل نیاز به نیروی انسانی دارند.

شرکت سوئیس مایل می‌گوید: ربات تولیدی آنها می‌تواند با پاها و چرخ‌های خود کار کند، بنابراین عملکرد بهتری نسبت به سایر ربات‌ها یا پهبادهای دلیوری دارد و بر چالش‌های شهری مانند پله‌ها به راحتی چیره می‌شود. اضافه شدن چرخ به اندام‌های این ربات در مقایسه با ربات‌های تولیدی «بوستون دینامیسکس» یک تغییر اساسی به حساب می‌آید. قابلیت این ربات منحصرا فیزیکی و ظاهری نیست؛ به واسطه برخورداری از حسگرها و سیستم کنترل هوش مصنوعی می‌تواند مسیر را به بهترین شکل ترسیم کند.هنوز هیچ اطلاعی درباره قیمت این ربات منتشر نشده، ربات تولیدی شرکت سوئیس "مایل" در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود. 
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها