به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۳۲۸۸۹۹

کامرون: پوتین یک دروغگوی قهار است!

کامرون: پوتین یک دروغگوی قهار است!
گروه بین الملل: نخست وزیر سابق انگلیس در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که ولادیمیر پوتین درباره حضور نیروهای روسیه در دونباس و ساقط کردن پرواز هواپیمایی مالزی «به صراحت» به او دروغ گفته بود.
 دیوید کامرون، در گفت‌وگویی در شبکه «ال. بی. سی» گفت، زمانی که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوی روسیه درباره پرواز شماره MH۱۷ هواپیمایی مالزی سوال کرده بود، پوتین «به صراحت» دروغ گفته بود.
این پرواز در سال ۲۰۱۴ و در مرز اوکراین و روسیه سرنگون شده و تمامی ۲۸۳ سرنشین آن جان باختند.کامرون که در سال ۲۰۰۸ و در پی حمله روسیه به گرجستان، هشدار داده بود که در صورت عدم واکنش مناسب جامعه جهانی، ممکن است مسکو دست به اقدامات مشابهی بزند، در شبکه ال. بی. سی. گفت: آن زمان گفتم که اگر واکنش شدیدی نشان ندهیم، اتفاقات این‌چنینی دیگری رخ خواهد داد و بعد از ۲۰۰۸ - که من نخست‌وزیر نبودم - واکنش جامعه جهانی به آنچه در گرجستان اتفاق افتاد ناچیز و ناموثر بود. هیچ کاری انجام نشد.
او که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخست‌وزیر انگلیس بود، در ادامه گفت: آن را با اتفاقات ۲۰۱۴ و وقایع کریمه و دونباس مقایسه کنید که عضویت روسیه در «گروه هشت» به تعلیق درآمد، مسکو تحریم شد و به آموزش و مسلح کردن ارتش اوکراین پرداختیم.
این سیاستمدار انگلیسی در ادامه به دیدارش با پوتین در لندن به مناسبت مراسم یادبود جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: پوتین در آن‌جا گاردش را پایین آورد و صراحتا گفت که دموکرات نبوده و علایق مشترکی با ما ندارد. او همچنین یک دروغگوی قهار بود. به یاد دارم که با سند و مدرک به او گفتم که نیروهای روسیه در منطقه دونباس حضور دارند، اما او به صراحت دروغ گفت.
کامرون در ادامه گفت: درباره سرنگونی پرواز هواپیمایی مالزی نیز از او (پوتین) پرسیدم و به صراحت دروغ گفت.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها