به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۳۲۸۹۰۳

آمار زلاتان ابراهیموویچ در جام جهانی؛ فاجعه!

گروه ورزشی: زلاتان ابراهیموویچ، ستاره تیم ملی سوئد، هرگز دوران خوبی را در رقابت‌های جام جهانی سپری نکرده است.
آمار زلاتان ابراهیموویچ در جام جهانی؛ فاجعه!
تیم ملی سوئد با قبول شکست برابر لهستان در دیدار پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر از صعود به این رقابت‌ها بازماند. 
ابراهیموویچ حالا باید دوران فوتبالش را بدون حضور در جام جهانی‌ای به پایان ببرد که پاییز امسال در قطر برگزار خواهد شد. این در حالی است که او پیش از این تنها دو بار در سال‌های 2002 و 2006 موفق شده در رقابت‌های جام جهانی به میدان برود. 
تیم ملی سوئد در جام جهانی 2002 موفق شد آرژانتین را از مرحله گروهی حذف کرده و راهی مرحله بعد شود اما آنها در مرحله یک هشتم برابر سنگال شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. 
ابراهیموویچ در آن زمان تنها 20 سال داشت و با پیراهن باشگاه آژاکس هلند بازی می‌کرد. این مهاجم موفق شد در این رقابت‌ها دو بار برای تیم ملی کشورش به میدان برود. 
 


او چهار سال بعد سابقه دو فصل بازی در لیگ ایتالیا را داشت و پس از رسوایی کالچوپولی در آستانه جدایی از یوونتوس و پیوستن به اینتر قرار داشت. زلاتان این بار سه بازی در جام جهانی آلمان انجام داد اما باز هم نتوانست در سه دیدار برابر ترینیداد و توباگو، پاراگوئه و آلمان گلزنی کند. 
او در سال 2018 از تیم ملی کشورش خداحافظی کرده بود و در همان سال تیم ملی سوئد موفق شد سهمیه حضور در جام جهانی روسیه را با پیروزی برابر ایتالیا در پلی‌آف به دست آورد اما سرمربی این تیم حاضر به استفاده از زلاتان در ترکیب تیمش نشد. 
این بازیکن 40 ساله باید به زودی بدون گل زده در رقابت‌های جام جهانی و در حالی که تنها پنج بازی با پیراهن تیم ملی کشورش در این رقابت‌ها انجام داده از دنیای فوتبال ملی کناره‌گیری کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها