به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۲۸۹۵۲

مهمترین رویدادهای نجومی قرن جدید

مهمترین رویدادهای نجومی قرن جدید
گروه علمی:کارشناس نجوم گفت: خورشیدگرفتگی جزیی، اجتماع سیارات و بارش های شهابی مهمترین رویدادهای نجومی سال جدید خواهند بود. مرصاد جعفری در خصوص مهم ترین رویدادهای نجومی قرن جدید به مهر گفت: بارش های شهابی جوزایی و برساووشی، ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی از جمله مهم ترین رویدادهای سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: دو ماه گرفتگی در اردیبهشت و آبان ماه رخ می دهد که از ایران قابل رویت نیستند.

مهمترین رویدادنجومی۱۴۰۱؛ خورشیدگرفتگی جزیی قابل رصد از ایران
وی با تاکید بر اینکه امسال بارش های شهابی برساووشی در مرداد و جوزایی در آذر ماه همزمان با حضور ماه کامل در آسمان، رخ خواهد داد و با این شرایط شهاب های کمتری قابل رویت خواهد بود، عنوان کرد:مهمترین رویداد سال ۱۴۰۱، خورشید گرفتگی جزیی آبان ماه است.جعفری در خصوص کسوف آبان ماه گفت: این خورشید گرفتگی، در تمام پهنه ایران قابل رویت است و میزان گرفت در پایتخت، ۵۵ درصد خواهد بود.

این کارشناس نجوم درباره جزییات رصدی این خورشید گرفتگی گفت: آغاز کسوف ۱۳ و ۴۱ دقیقه و اوج گرفت ساعت ۱۴ و ۵۸ دقیقه خواهد بود.به گفته جعفری، بیشترین میزان گرفت خورشید در ایران، در شمال شرق رخ خواهد داد و ۶۲ درصد سطح خورشید توسط ماه پوشانده خواهد شد.

اجتماع زیبای ۴سیاره
وی با اشاره به سایر رویدادهای قابل رصد در فروردین ماه گفت: سحرگاه سوم تیر، سیارات عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل در کنار هلال ماه اجتماع زیبایی را در آسمان صبحگاهی رقم خواهند زد.این کارشناس نجوم ادامه داد: این منظره کمی قبل از طلوع خورشید در شرق آسمان با چشمان غیر مسلح قابل رویت خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها