به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۲۹۰۱۶

جزئیات سفر ۴ نفره به ایستگاه فضایی بین‌المللی

جزئیات سفر ۴ نفره به ایستگاه فضایی بین‌المللی
گروه علمی:۶ آوریل (۱۷ فروردین) شرکت فضایی "اسپیس ایکس" و شرکت پروازهای فضایی خصوصی "آکسیوم اسپیس" با پرتاب چهار شهروند به مدت ۱۰ روز به ایستگاه فضایی بین المللی تاریخ ساز خواهند شد.به گزارش ایسنا، چندی پیش ۳ فضانورد روس به ایستگاه فضایی رسیدند، حال بنابر گزارش‌ها ایستگاه فضایی به زودی میزبان مهمان‌های جدید دیگری نیز خواهد بود. ‌شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قرار است طی ماموریت " Ax-1"، چهار شهروند را برای اقامتی ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی ببرد. این ماموریت در روز ۶ آوریل انجام خواهد گرفت.
در ابتدا قرار بود این سفر روز ۳ آوریل صورت گیرد، اما از آنجا که ناسا قصد دارد جمعه تا یکشنبه آزمایش "تمرین لباس خیس" (Wet Dress Rehearsal) موشک غول‌پیکر SLS را انجام دهد، این پرتاب به تعویق افتاد. ناسا قصد دارد این آزمایش را امروز آغاز کند و پایان آن آزمایش نیز ۳ آوریل خواهد بود.

شرکت اسپیس ایکس قرار است طی روزهای آینده در ماموریت Ax-1 چهار مسافر فضایی خصوصی را در یک سفر ۱۰ روزه به ایستگاه اعزام کند تا این افراد در ایستگاه فضایی بین‌المللی چندین آزمایش انجام دهند و با این کار عملیات پروازهای فضایی تجاری را یک گام به جلو پیش ببرند. این افراد سوار بر کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹، از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد.

خدمه این ماموریت شامل فضانورد سابق ناسا "مایکل لوپز-الگریا" (Michael López-Alegría) و "لری کانر" (Larry Connor)، "مارک پتی" (Mark Pathy) و "ایتان استیبه" (Eytan Stibbe) است.امروز جمعه (۱ آوریل) نیز افرادی‌که طی این ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت، یک کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت که افراد علاقه‌مند می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از سایت پایگاه خبری اسپیس مشاهده کنند. هر چهار فضانوردی که قرار است با Ax-1 پرواز کنند، در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

پرتاب این چهار فرد به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای چهارشنبه هفته آینده ۶ آوریل ۲۰۲۲ ساعت ۱۲:۰۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰:۳۵ به وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است. فضانوردان این ماموریت ۱۰ روز را در فضا سپری خواهند کرد و هشت روز از این ۱۰ روز را به انجام آزمایش‌ها خواهند پرداخت.
برچسب ها: اسپیس‌ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها