به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۲۹۰۳۵

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 35 هزار تومان

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 35 هزار تومان
گروه اقتصادی: بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر بسته خرما ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرمی ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلو خرمای پیارم ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است‌. محسن رشیدفرخی گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرما تولید شد. قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۳۵ هزار تومان است که به رغم تورم ۵۰ درصد و گرانی ۴ برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است.

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به ذخیره سازی مناسب خرما در سردخانه ها کمبودی در عرضه نداریم و بنابر برنامه ریزی صورت گرفته از چند روز مانده به آغاز ماه رمضان، خرما با نرخ معقول در فروشگاه ها عرضه می شود. برآوردها حاکی از آن است که ۲۰ تا ۲۵ درصد محصول تولیدی بعد از ماه رمضان صادر شود.بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر بسته خرما ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرمی ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلو خرمای پیارم ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است‌.بنابر برنامه ریزی مسئولان تنظیم بازار قرار است که خرمای ماه رمضان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین با تخفیفاتی عرضه شود تا به سهولت در دسترس افراد قرار گیرد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: خرما
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها