کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندونزی از رمزارزها مالیات می‌گیرد!

تجارت نیوز , 13 فروردين 1401 ساعت 18:12


گروه اقتصادی: اندونزی برنامه دارد از تراکنش‌های رمزارزها مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند. این کشور همچنین قصد دارد بر سرمایه به دست آمده از این سرمایه‌گذاری‌ها نیز مالیات بر درآمد اعمال کند. میزان این مالیات برای هر دو حالت ۰٫۱ درصد است و دریافت آن از ابتدای ماه می آغاز می‌شود. این خبر پس از رشد بی‌سابقه معاملات رمزارزها در روز جمعه توسط یکی از مقامات مالیاتی اندونزی اعلام شد.

 سوددهی دارایی‌های دیجیتال در اندونزی، بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا، در طول پاندمی کرونا افزایش یافت و تا پایان سال ۲۰۲۱ رقم دارندگان ارزهای دیجیتال به ۱۱ میلیون نفر رسید. سال گذشته مجموع معاملات ارز دیجیتال در معاملات آتی کالا در این کشور به ۵۹٫۸ میلیارد دلار (۸۶۰ تریلیون روپیه) رسید که بیش از ۱۰ برابر ارزش معاملات سال ۲۰۲۰ است.مردم اندونزی مجاز هستند که رمزارزها را به عنوان کالا معامله کنند اما نمی‌توانند از آن به عنوان روش پرداخت استفاده کنند. وزارت بازرگانی این کشور این دارایی‌ها را به عنوان کالا تعریف می‌کند. به همین دلیل است که بر این دارایی‌ها مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد اعمال می‌شود.دولت اندونزی هنوز در حال کار روی اجرای مقررات مالیاتی است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده ارزهای دیجیتال بسیار کمتر از مالیات ۱۱ درصدی سایر کالاها و خدمات اندونزی است. اما مالیات بر درآمد مطابق مالیات سهام و به میزان ۰٫۱ درصد از ارزش کل معاملات است.
مقامات این کشور اعلام کردند مبنای قانونی مالیات بر رمزارزها قانون مالیاتی گسترده‌ای بود که سال گذشته تصویب شد. هدف این قانون جبران خسارت‌های پاندمی کرونا بود.


کد مطلب: 329148

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/329148/اندونزی-رمزارزها-مالیات-می-گیرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir